TERCER TRIMESTRE. Setmana del 20 al 24 d’abril.

Hola noies i nois de segon!

He de felicitar-vos per la feina feta la setmana passada. Heu treballat molt i ho heu fet molt bé. Agrair també als pares i mares per l’interès i dedicació cap a vosaltres, ho han fet molt bé!

Anem per aquesta nova setmana de confinament, aprofitant el temps amb il·lusió.

Per aquesta setmana us proposem:

Comencem amb el nostre horari setmanal de treball on haureu d’assolir uns nous objectius escolars i continuar amb les tasques de la casa.

horari confinament 1

PLEC

Ens hauríeu de fer arribar  una gravació d’uns 10 segons on ens ensenyeu el llibre que esteu llegint i explicar-nos una miqueta de què parla.

Recordeu llegir cada dia com a mínim uns 30 minuts, concentrats i sols com fèiem a l’escola.

Si no teniu més llibres per llegir, aquí us deixem un enllaç que us pot interessar: https://www.contes.cat/

LLENGUA CATALANA

Recordeu que aquesta setmana és St. Jordi (23 d’abril) i ens agradaria compartir amb vosaltres aquest peculiar conte de St. Jordi, aquí el teniu:

St.Jordi a la cova del drac

T’ha agradat? Doncs ara agafa un foli i fes una explicació de 10 línies d’allò que has entès, explica’ns què t’ha semblat i si t’ha agradat.

Quan acabis fes un dibuix d’aquest drac tant peculiar.

Recorda totes aquelles pautes que fem servir a l’hora d’escriure:

– Deixar marges als costats i entre línies

– Fer frases curtes

– Començar les frases amb majúscules i acabar amb un punt.

– Recorda algunes paraules clau que hem fet servir molt i no podem fallar:      també, vam, hi havia, hi ha, aquest, però, meva, teva,…

– Fer bona lletra.

– Un cop he acabat rellegir allò que he escrit.

• MATEMÀTIQUES

Aquesta setmana us proposem la suma portant.

Aquí us deixem 2 vídeos que ho expliquen molt bé.

Un cop els hagueu vist podeu practicar aquestes sumes que us deixem. Les col·loquem en un foli amb el nom i data.

Fixeu-vos-hi bé!

12 + 9 =                           178 + 102 =                               162 + 129 =

158 + 107 =                     379 + 124 =                               385 + 16 =

205 + 5 =                         703 + 18 =                                 845 + 9 =

A més a més aquí teniu alguns problemes per practicar les sumes portant.

problemes1

problemes2

LLENGUA CASTELLANA

Aquesta setmana us proposem escriure una mica. Aquí us deixem una activitat on haureu d’escriure un conte i el seu títol en llengua castellana.

castellà

PROJECTE

Els Aliments

Alimentació sana. La piràmide alimentària o nutricional.

Ara ja saps la importància que té l’alimentació en la nostra salut. Et proposem una feina perquè realitzis durant aquesta setmana. En un foli crea la teva pròpia piràmide de l’alimentació nutricional, en ella vas col·locant (amb un dibuix i nom) durant tota la setmana tots aquells aliments que vas consumint.

Quan acabi la setmana fas una valoració de com ha sigut la teva dieta: equilibrada, consumeixes massa caramels…, menges fruita i verdura….

Valora-ho !

piramide aliments

Finalment completarem la nostra graella d’autoavaluació. Recordeu que hem d’autoavaluar-nos tant en les tasques escolars com en les de la casa.

AUTOAVALUACIÓ confinament

Si teniu qualsevol dubte, consulta o necessitat podeu posar-vos en contacte amb nosaltres via Dinantia o correu electrònic.

Ànims i endavant!!

Les Mestres de 2n.