Roda de premsa Projecte Magnet

Com bé sabeu, l’Escola Alfons I ha iniciat aquest curs la seva participació en el Projecte Magnet, esdevenint el primer centre Magnet de la comarca i del conjunt de la vegueria de l’Alt Pirineu i Aran. D’aquesta manera des del centre pretenem fer una passeta més enllà en la promoció dels sabers i aprenentatges de l’àmbit científic, social i de la salut i aprofitar l’avinentesa per incorporar de manera definitiva en el dia a dia de l’escola metodologies globaliltzades com els projectes i el treball cooperatiu així com valors com l’empatia, la generositat, la solidaritat i l’escolta.

Aquest projecte, en el que l’equip docent del centre ja es va començar a formar l’any passat, va veure la seva presentació oficial el passat dilluns 5 de febrer de 2024 mitjançant una roda de premsa en la que hi van participar l’alcalde de Puigcerdà, Jordi Gassió; el director dels Serveis Territorials de l’Alt Pirineu i Aran del Departament d’Educació, Ramon Jordana; el directiu de l’Hospital de Cerdanya, Grégory Guibert; la representant de la Fundació Jaume Bofill, Roser Argemí; i els responsables de l’escola Alfons I, Jordi López i Thaïs Figarola.

Va ser en aquesta presentació del projecte on les persones participants van aprofitar l’avinentesa per destacar la importància que Magnet té pels centre que en formen part ja que esdevé una oportunitat per oferir un aprenentatge adaptat a les necessitats formatives de l’alumnat en la societat actual amb una formació i acompanyament constants i amb l’aliança amb una institució de prestigi que afavoreix al centre educatiu avançar cap a un enfocament competencial i multidisciplinari i un aprenentatge significatiu, que situa l’alumne al centre de tot el procés.

Com van destacar el director del centre i la cap d’estudis: “Som a Magnet per obrir l’escola a la nostra vila i vincular-nos amb l’entorn i per perfilar la línia de centre amb la reflexió pedagògica”.

Finalment, volem aprofitar novament l’oportunitat per agrair a totes les persones i entitats que ens han donat l’oportunitat de participar en aquest programa i que ens acompanyaran al llarg dels propers 4 anys en aquesta nova aventura. Per tant, Ajuntament de Puigcerdà, Departament d’Educació, Hospital de Cerdanya, Fundació Jaume Bofill, AFA Escola Alfons I, Escola Alfons I i a tots els seus treballadors i treballadores (polítics, metges/es, formadors/es, docents, famílies…), moltes gràcies per tot.

Enllaç a l’article de l’Hospital de Cerdanya

Enllaç a l’article del Regió 7

Enllaç a l’article de Viure als Pirineus

Enllaç a la notícia de pirineus tv