Hola alumnes de 2n !
L’activitat que us plantejo aquesta setmana fa referència al tema de Les Paràboles de Jesús . Com ja sabeu l’àrea de religió és optativa i només hauran de fer aquesta activitat els i les alumnes que facin religió a l’escola.
La primera paràbola que treballarem serà la del Fill pròdig . Jesús utilitzava aquestes històries inventades per donar a la gent que l’escoltava algun missatge, en aquest cas Jesús ens vol ensenyar que sempre cal perdonar.
El primer que heu de fer serà visualitzar el vídeo que teniu a continuació i que us explicarà aquesta paràbola.
En segon lloc haureu de resoldre aquest qüestionari. No cal copiar de nou els enunciats, en un full poseu un títol que digui El Fill Pròdig amb colors, no massa gran com fem a l’escola i contesteu-lo posant el número de la pregunta i la opció correcte , per exemple 1A, 2C….
1-El pare que surt en aquesta parábola té:
A)Tres fills
B)Dos fills
C)Un fill
2-Quan el fill va voler marxar de casa va demanar al seu pare que li donés:
A)Permis per marxar
B)El cotxe
C)La part de diners que li tocaven de la seva herència
3-El noi va anar a un país llunyà i allà va :
A)Anar a treballar
B)A divertir-se i a gastar tots els diners
C)A aprendre un nou idioma
4-Quan els diners se li van acabar va haver de buscar feina de :
A)Fuster
B)Paleta
C)Cuidant porcs en una granja
5-Llavors el noi tenia molta gana i va pensar:
A)Tornaré a casa i demanaré perdó
B)No tornaré a casa per què em fa vergonya
C)Escriuré una carta al meu pare
6-Quan el pare el va veure:
A)El va castigar
B)El va abraçar i va fer una gran festa
C)Li va donar una feina de criat
7-El pare va ordenar fer una gran festa per què:
A)Als rics els hi agraden molt les festes
B)Era el dia de Nadal
C)El seu fill petit havia tornat
8-Com va reaccionar el seu germà gran :
A)Es va posar molt content
B)No estaba d’accord amb la festa
C)Va regalar al seu germà una bicicleta
9-Què ens ensenya aquesta parábola:
A)Que treballar de granjer és poc divertit
B)Que sempre hem de perdonar
C)Que els germans grans sempre fan regals als germans petits.
Aquesta feina me la heu de fer arribar al correu relialfons@gmail.com ja que a partir d’ara les feines proposades són obligatòries i compten per la nota del 3r trimestre. Ho podeu fer enviant una foto de la feina deta i a l’assumpte fer-hi constar el vostre nom i el vostre curs.
Recordeu també que teniu una setmana per poder-les entregar.
Ànims i a treballar !


