Esports adaptats al Cicle Superior

Avui, tot l’alumnat del cicle superior ha tingut el priviegi de participar en una sessió d’Esport Adaptat dirigida per un parell de tècnics de la Federació Esportiva Catalana de Paràlisi Cerebral, on a més a més de treballar la sensibilitat vers els altres i les nostres diferències hem pogut conèixer i practicar esports com el Goalball, l’Atletisme per persones cegues i el bàsquet en cadira de rodes.

En aquesta sessió, a més a més d’aprendre les principals característiques d’aquests esports hem fet quelcom més important, ja que ens hem esforçat per prendre consciència de la importància de posant-se en la pell de les persones que ens envolten, ja presentin o no alguna diversitat funcional concreta.

Al llarg de la sessió ha estat impactant veure com l’alumnat del centre s’emocionava cada vegada que era capaç de superar alguns dels reptes que se’ls han plantejat i a la vegada feia l’esforç d’extrapolar el que ells i elles han vivenciant amb el que podia sentir o fer algú amb més dificultats que ells o elles.

En finalitzar la sessió, tots i totes també hem disposat d’una estona per poder compartir tot el que hem experimentat durant els diferents jocs i adonar-nos que encara ens queda molt camí per recòrrer a nivell social. Poder el següent pas és aconseguir que els esports adaptats en els que de moment participen les persones amb diferent diversitat funcional passin a transformar-se en esports inclusius on aquestes persones participin al costat de tota la resta. Un repte cara al futur, un desig, un somni amb el que canviar l’entorn esportiu que ens envolta.

Fotos de les diverses sessions

Moltes gràcies per tot Marina i Vinicius. Ha estat un plaer aprendre al vostre costat.