Les matemàtiques formen part de la nostra vida i per apreciar-les és important comprendre-les.
Manipular, explorar, descobrir i jugar amb els nombres ens fa més amè aquest aprenentatge, tenint en compte que l’aprenentatge és una experiència diferent per a cada persona i comptant que hi ha infants amb tendències, capacitat i habilitats diferents.
Amb les activitats manipulatives i d’experimentació es facilita la interiorització dels aprenentatges i l’adquisició de nous coneixements.
És clau la creació de coneixement abans de passar a l’abstracció. Descobrim, resolem i visualitzem a través de l’experiència corporal i manipulació per passar al simbolisme i poder expressar allò viscut a través de l llenguatge matemàtic.
“Les matemàtiques tenen un llenguatge propi, que no s’entén de manera espontània i és necessari dominar. El llenguatge matemàtic, ha de ser descobert per un mateix. La didàctica de les matemàtiques consisteix en acompanyar el pas del concret a l’abstracte i en l’aprenentatge del seu llenguatge. Que siguin difícils no vol dir, que no siguin boniques. L’ensenyança de les matemàtiques és un art.”
Maria Antònia Canals