Taller d’Egagròpiles – 5è

Avui la classe de 5è ha fet un taller a l’escola: Introducció al món de les aus rapinyaires i la dissecció i estudi d’una egagròpila.

Les egagròpiles són boles de material indigerible que són regurgitades per diverses espècies d’aus, essencialment els estrigiformes (mussols, òlibes o voltors, entre d’altres).

Els alumnes de 5è ens hem posat en la pell d’un científic i hem analitzat unes egagròpiles, concretament d’òliba i de la zona de la Plana de Vic. Després d’obrir-les i separar-ne tots els ossos, els hem classificat per saber de quins petits mamífers s’alimenten les òlibes en aquella zona concreta. La conclusió ha estat que, sobretot, s’alimenten de ratolins de camp.

Ha estat una activitat excel·lent i molt motivadora per als alumnes, han pogut manipular i experimentar per ells mateixos.