Cúpules de Leonardo – 6è

Els alumnes de 6è hem participat en l’activitat “Les cúpules de Leonardo”, organitzada per el Museu de la Matemàtiques de Catalunya, a l’escola Palma de Mallorca, juntament amb altres alumnes d’aquesta escola i d’Splai.

L’activitat és un taller de construcció de cúpules de Leonardo on s’aixequen col·lectivament una o més cúpules de 4 a 5 metres de diàmetre i aproximadament 1 metre d’altura.

Per a la construcció s’utilitzen exclusivament els bastons Leonardome que s’encavalquen mútuament. No és  necessari cap altre element d’unió, el mateix pes de les peces és suficient per mantenir-ne l’estabilitat. Es poden aixecar cúpules de diferent estructura geomètrica.

És una bon exercici on es posen en pràctica les habilitats espacials i de cooperació ja que la construcció requereix la coordinació de tots els participants.

Un cop la cúpula feta, s’hi pot entrar-hi dins, es pot aixecar, deformar-la o fer-la tremolar.

Ens ho hem passat d’allò més bé!