Comencem la setmana de la bogeria, les truites i les disfresses!

Bones famílies, des de l’escola Timbaler, us volem informar, de les activitats i propostes, que hi ha per aquesta setmana de Carnaval. Segur que en trobeu les millors que us encaixin!

Us detallem quins són els plans del Rei Carnestoltes per als propers dies a Nou Barris

Arrenca la setmana més acolorida i esbojarrada de l’any. Avui ja es posen en marxa a les escoles els manaments del Rei Carnestoltes, el rei dels Poca-soltes, i, per tant, començarem a veure pels carrers nens, nenes i joves vestits amb pijama, sabates de color diferent, barrets o, al final de la setmana, disfresses. És temps també dels darrers assajos abans les rues que recorreran equipaments i carrers al cap de setmana. I temps d’anotar a la llista de la compra ous per fer la truita dijous, i botifarres! Si voleu apuntar també quins són els actes previstos a Nou Barris, aneu a per un boli, us els expliquem a continuació:

• Dimecres 15 de febrer

11 h. Coreografia carnavalera del Casal de Gent Gran Turó de la Peira. Exhibició de la coreografia més divertida del carnaval. A càrrec dels alumnes dels tallers de gimnàstica del Casal. Lloc: jardins de Pilar Espuña

• Dijous 16 de febrer, Dijous Gras

– Dijous gran de la gent gran. Esmorzar i ball al mirador de Torre Baró

9 h Sortida des del casal Ton i Guida (c. Romaní, 6) i 9.15h sortida des del casal de gent gran Pau Casals (c. Juan Ramón Jiménez, 4), cap al mirador de Torre Bar. A a les 11h, taller de ball.
Tarda: Dia de la Truita al Ton i Guida, amb actuació d’Al Carrer i degustació de truites a càrrec dels grups del TiG. Lloc: Centre Ton i Guida

-11h Concurs de truites a la plaça dels Eucaliptus. Tret de sortida a la festa de Carnestoltes de la Zona Nord. Consulteu les bases del concurs a http://ow.ly/o8wP50MOjyuOrganitza: Centre Cívic Zona Nord

-Carnaval infantil a la Marquesina de la via Júlia
17h Xocolatada i tallers
18h Espectacle infantil
Organitza: Coordinadora Cultural de 9 Barris

-Per carnaval tot s’hi val! Al Casal de Gent Gran Casa Nostra (c. Maladeta, 38)
17h Vine al casal amb la teva disfressa. Hi haurà taller de disfresses i karaoke

– Concurs de truites casolanes al Casal de Barri La Cosa Nostra, c. Beret, 83
17.30h. Concurs de truites en el marc de la setmana de carnestoltes. Activitat per a totes les edats

-Dijous Gras a la plaça de Sóller.
17.30h. Taller de màscares i pinta cares. Berenar popular amb pintxos de botifarra d’ou
Organitza: Comissió de Festes de Porta

-Dijous Gras. Concurs de truites dels Propis, al Casal de Barri de Verdum
18.30h Escalfem motors per Carnestoltes amb l’emblemàtic concurs de truites dels Propis.
Organitza: Centre Cultural Els Propis

• Divendres de Carnaval

-Rua de Carnestoltes de la Zona Nord al Parc de l’Aqüeducte a la tarda.
Organitza: Taula d’Infància de la Zona Nord

-Carnaval al Mercat de Canyelles: art i colors. Dde 16.30 a 17.45h
Activitat en què els participants han de superar unes petites proves durant un recorregut breu pel mercat. Al final d’aquest, es trobarà el
mural artístic i lliure, així com el photocall per tenir un record d’aquest dia.
Organitzen: Casal Infantil Canyelles i Mercat de Canyelles

-Exhibició de Balls a la plaça de les Àvies i els Avis. De 17 a 20h.
Organitza: Ass. Comerciants de Valldaura

-Rua de Carnaval del Turó de la Peira
17.30h Inici amb benvinguda del rei i la reina del Carnaval a la plaça de les Basses de la Peira
18 h Rua de Carnaval pels carrers del Turó de la Peira.
Fi de la rua, animació i xocolatada a la plaça de Can Basté
Organitza: Comissió de Festes del Turó de la Peira

-Espectacle de Carnaval a la Biblioteca Canyelles de 18 a 19 h
Representació artística per a tots els públics per tal de gaudir i riure en família la tarda de Carnestoltes.
Organitzen: Casal Infantil Canyelles i Biblioteca Canyelles (rda. Guineueta Vella, 34)

-Carnaval jove 21 h al costat de l’Ateneu Popular 9 Barris (c. Portlligat): concert i PDs

• Dissabte 18 de febrer

El gran dia de les rues. Molts barris celebren la seva rua i acaben confluint en la rua principal de Nou Barris.

-Festa de Carnestoltes de Can Peguera:
11h Rua de Carnestoltes pel barri de Can Peguera.
Sortida des del Casal de Barri La Cosa Nostra
12h Xocolatada popular, animació infantil i activitats (plaça Josep Maria Jaén)
13 h Concurs de disfresses a la plaça Josep Maria
Jaén. Cal inscripció prèvia del 6 al 17 de febrer, al Casal o a través del WhatsApp 693237763
Organitza: Casal de Barri La Cosa Nostra

-Festa de Carnaval del Mercat de la Guineueta, d’11.30 a 13h. Amb música i ball.

-Festa de carnestoltes de Porta.
17 h Rua de Carnestoltes. Sortida del c. Casas i Amigó. Recorregut: c. Estudiant, pg. Ciutat de Mallorca, pg. Andreu Nin, c. Vèlia, pg. Fabra i Puig, c. Doctor Pi i Molist, c. Alcúdia i c. Valldemossa. Arribada a la plaça de Sóller.
A partir de les 18h. Xocolatada popular i animació infantil a càrrec de Tager Band. Concurs de disfresses: inscripcions a partir
del 13 de febrer a l’Ateneu la Bòbila de Porta i al Centre Cívic Can Verdaguer.
Categories: comparsa adults, comparsa infantil i individual (pl. Sóller)
Organitza: Comissió de Festes de Porta

-Rua central de Carnaval de Nou Barris
18 h Inici de la rua als barris: les Roquetes (pl. Roquetes), la Guineueta (Parc Central de Nou Barris), la Prosperitat (pl. Ángel Pestaña),
Verdun (c. Luz Casanova), la Trinitat Nova (c. Aiguablava) i la Zona Nord (arribada a la parada de metro Llucmajor)
19 h Inici de la rua central, des de la pl. República (vorera mar) fins a la pl. Trobada.
Amb espai reservat per a persones amb mobilitat reduïda i intèrpret en llengua de signes
– 21 h Pachangódromo amb Dj MagnaMara, i entrega de premis (pl. Trobada)
– 23 h Gran festa de Carnaval, amb concerts de Mateolika, Maruja Limón i PDs Bizaplayers (Ateneu Popular Nou Barris)