Corrandaescola 2022

El projecte Corrandescola és una proposta interescolar que convida els alumnes de Cicle Superior a treballar la llengua oral, el cant com a solista i la posada en escena a través de la glosa. En aquesta trobada els alumnes de les escoles participants vam demostrar el treball fet a les aules.
La ‘glosa’ (també anomenada ‘cançó improvisada’ o ‘corrandes’) es pot definir com una activitat comunicativa tradicional, de caràcter lúdic i basada en conversar mitjançant l’intercanvi de versos cantats de forma improvisada. Des de fa uns anys s’ha descobert el seu potencial educatiu i s’està introduint de forma progressiva en diversos centres de Primària i Secundària.
Els objectius del Corrandescola són: millorar les estratègies i habilitats per a la comunicació oral de la glosa; cantar tonades tradicionals de glosa tot improvisant el seu text en forma de versos; memoritzar corrandes tradicionals i de pròpia creació; ser capaç de buscar una idea i expressar-la tot cantant davant d’un públic; i gaudir a través de l’ús de la llengua i del cant. Hem d’agraïr a l’ICE que ens posa la infraestructura per tal de fer la coordinació amb els i les mestres participants gràcies a un grup de treball.

Aquest curs farem dos tipus de trobada: la virtual i la presencial
La virtual ja ha començat i ens estem “cartejant” tot glossant amb diferents escoles del Pirineu. Els alumnes de 6è amb l’escola La Valira de la Seu d’Urgell i els alumnes de 5è amb l’escola Sant Serni de Prats de la Cerdanya.

Si voleu veure els vídeos que s’estan cuinant cliqueu a l’enllaç del Bloc de música

El passat dimarts dia 31 de maig vam anar a l’Auditori, a la sala 2. Vam participar les escoles següents:

Zer la Coma: Sudanell i Montoliu

Escola de Balafia de Lleida

Escola Sant Jordi de Lleida

Escola La Noguera de Balaguer

Escola Antonia Simó i Arnò d’Almacelles

I la nostra escola, Els Til·lers d’Artesa de Lleida

Va ser genial veure com els nois i noies anaven agafant confiança en ells i elles mateixos per anar improvisant. Realment va haver algun moment d’eufòria col·lectiva molt gran! Aquí us deixem les fotos i el vídeo complert