CM- Sortida al Cogul

Dins del projecte “La prehistòria” desenvolupat durant aquest primer trimestre, l’alumnat de Cicle Mitjà vam visitar les pintures rupestres de la Roca dels Moros del Cogul declarades Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. Després d’un breu viatge amb l’autocar i un passeig des del poble fins les instal·lacions, vam agafar forces esmorzant i a continuació, vam començar la visita.

Durant la presentació vam fer un petit repàs de tot el que havíem vist durant el projecte i a més, vam afegir nous coneixements molt interessants. En acabar, vam canviar de sala i ens van explicar detalladament les 48 figures de persones i animals dibuixats a la balma. A més, va ser molt curiós perquè hi havia pintures i gravats de diferents èpoques: Paleolític, Neolític i Edat Antiga (ibers i romans). Després d’analitzar el contingut i situar la vall del riu Set a un mapa gegant de Catalunya, vam anar a presenciar les pintures de fa 10.000 anys a la balma original. Mitjançant una llanterna vam poder contemplar les creacions dels nostres avantpassats. Va ser un moment màgic!

Encara ens quedava la segona part de la sortida. Vam caminar una estoneta i vam arribar a la necròpolis de les tombes del Saladar. És un conjunt de tombes excavades a la roca datades entre els segles VI i IX. Un paisatge molt característic que ens va generar diferents interrogants. Seguidament, vam tornar al conjunt de les pintures rupestres, vam dinar i vam tornar cap a l’escola.

Un dia PREHISTÒRIC.

Les imatges les trobareu a la Mediateca.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *