This year we’re working in a new project through eTwinning platform. We participate in a project about the WEATHER with 2 schools from Poland and 2 schools from Turkey.
Have a look in this link: What’s the weather like today?
This year we’re working in a new project through eTwinning platform. We have a school partner from Denmark and we work together to know the daily life at school.
Have a look in this link: Daily life at schools in Europe
Aquest primer trimestre, els alumnes del taller de teatre en castellà han representat per al alumnes d’Educació Infantil el conte de “La ratita presumida”.
Clicant sobre la foto podreu veure totes les images de la sortida.
Sortida CAMADOCA CM
Els nens i nenes de CM també vam anar a Camadoca, vam aprendre unes quantes coses importants:
Si anem pel riu o bosc i trobem animals no els podem molestar, ni agafar-los ni canviar d’hàbitat. Per tant tampoc ens el podem endur a casa.
Si comprem un animal de companyia l’hem de cuidar fins que es mori.
Si trobem un animal malferit hem de trucar al 112 i ens diran què hem de fer. O bé portar-los a centres com Camadoca.
A Camadoca treballen per protegir els animals en perill d’extinció com la nàiade i el cranc autòcton.
Entre els animals que recullen a Camadoca n’hi ha d’irrecuperables que no es poden retornar a la natura ja que no poden caçar i sobreviure, aleshores els cuiden allà.
Els animals que es recuperen de les ferides i poden viure en estat salvatge, els engeguen i els retornen a la natura. Nosaltres vam engegar uns verdums que havien caigut del niu i allà els van cuidar fins que van créixer.
Per veure les fotos de la sortida podeu clicar AQUÍ
Sortida CAMADOCA CS
Els nens de primària de l’escola Terra Nostre d’Olost. Vam anar a Camadoca (Sta. Maria de Merlès) a fer unes activitats. Allà vam anar-hi a les 9:00h i vam tornar a les 4:30h de la tarda.
És una masia d’acollida de recuperació d’animals autòctons.
Allà ens vam trobar a uns monitors, en Joan, la Gisela i la Laura. La Laura es va encarregar de C.I i nosaltres els de C.S i C.M vam anar amb en Joan i la Gisela.
En Joan ens va explicar sobre els animals que estan a la Riera de Merlès, el cranc senyal, el cranc Americà i el cranc autòcton. També ens va explicar sobre les nàiades, que són unes petxines que viuen allà a la riera i estan en perill d’extinsió com el cranc autòcton.
També ens va ensenyar dos animals irrecuperables, un eriçó que era molt grosset i un esquirol que no podia moure les seves cames. Així doncs, Camadoca cuida molts animals irrecuperables com aquests.
La Gisela ens va ensenyar tot el que hi havia dins la masia de Camadoca.
1er ens va ensenyar tot els crancs que hi viuen a la riera. Com el cranc blau Americà que viu al nostre mar i també una llagosta d’Austràlia .
Ens va ensenyar una pel.lícula, que tractava sobre els animals al.lòctons (animals invasós), com destrossaven la nosrta riera i es menjaven els animals d’aquí.
Tot seguit, vam sortir a fora a observar els animals que són irrecuperables i domesticats.
Finalment vam jugar a fora, ens va venir a buscar l’autocar i vam tornar cap a Olost.
Avui pels alumnes de sisè ha sigut el seu últim dia a l’escola i perquè en tinguin un bon record els seus companys de cinquè els hi han preparat un seguit de proves.
Cada activitat durava 20 minuts.
Hem gaudit i après molt de totes elles.
Aquests talles s’han pogut portar a terme gràcies a la col·laboració desinteressada de tres mares de l’escola:
– la Raquel Fernández,
– la Rosa Cortés
– i l’Ester Puigoriol.
Mil gràcies, ens agrada moltíssim que vingueu a explicar-nos coses.
Un aliment bàsic i que forma part de la nostra dieta és el pa. I avui els alumnes d’ed. infantil i cicle inicial hem fet pa.
Farina, sal, aigua, llevat i la massa mare, han sigut els ingredients que hem fet servir!!!
Ens ho hem passat molt bé i el resultat final ha sigut un pa boníssim !!!
CICLE SUPERIOR
Avui tots els nens i nenes de CS han presentat uns curtmetratges exposant tot el treball del projecte interdisciplinari sobre les malalties cardiovasculars.
Després de fer tot un treball i aprendre com funcionava l’aparell circulatori, el funcionament del cor, les seves parts, … Vam voler descobrir quines eren les causes del perquè hi havia gent que patia malalties cardiovasculars i ens vam adonar que no totes provenien de la mateixa problemàtica, sinó que es podien tenir malalties cardiovasculars per diferents causes com: a partir d’una mal formació, d’una mala alimentació i mals hàbits, d’un sobre esforç, de una gran emoció,…
Per aquest motiu hem realitzat cinc vídeos on exposem diferents casos de persones que s’han mort per un paro cardíac.
Aquests vídeos estan realitzats per ells mateixos. Van haver de saber com es feia un guió cinematogràfic, van haver de pensar en quantes escenes realitzarien el seu vídeo, quants personatges, llocs que utilitzarien, escriure un diàleg, músiques, qui filmaria,…
Ha esta un treball molt interessant, atractiu i molt dinàmic per a tots ells.
VÍDEO 1 “LA IAIA ES FA GRAN”
Ens representen la mort natural. Degut a la vellesa, els nostres organs també es fan grans fins que deixen de funcionar.
VÍDEO 2: “LA VIDA DE L’OLIVER”
Ens expliquen la vida d’un nen (L’Oliver) que de petit va néixer en una mala formació del cor. Van descobrir que un cosí del seu pare ja havia tingut aquest tipus de problema i per sort ho van detectar. Per tant és un problema de genètica.
L’Olivar quan tenia 10 anys li van haver de posar un desfibrilador intern perquè quan feia un sobreesforç els seu cor patia molt i tenia el risc de què tingués un atac de cor. Per aquest motiu li van posar el desfibrilador. A partir de llavors va poder fer vida normal.
VÍDEO 3: “LA HISTÒRIA DE L’EVA”
Es tracta d’una nena que va a secundària i comença a tenir mals hàbits. Fuma molt. Degut això el seu cor comença a patir fins que un dia es desmaia i l’han d’ingressar a l’hospital.
VÍDEO 4: “UN ASSASSÍ ENTRA A ROBAR”
Es tracta d’un assassí que va a robar en una casa on tots (la iaia i els seus fills) estan dormint . La iaia de l’ensurt i de la por es demaia perquè el cor se li ha accelerat moltíssim i ha patit un paro cardíac.
VÍDEO 5: “EL PARTIT DE FUTBOL”
Estem en una transmissió de futbol. Un dels jugadors degut a una mala formació al seu cor i li han hagut d’implantar un desfibrilador intern. Gràcies a ell pot jugar a futbol tranquil.lament i fer vida normal. El seu problema és que les vàlvules no li tanquen lo suficientment i la sang no pot bombejar correctament.
Bon dia,som els nens i nenes de CM.
Ara us presentarem una part del treball que hem fet dels principals aparells del nostre cos.
1.Comencem pels SENTITS, que ens donen informació del què passa al nostre voltant.
2.Tota la informació que ens donen els sentits va a parar al cervell, que dóna la resposta adequada a cada estímul rebut. Per això ara us presentem el SISTEMA NERVIÓS.
3.Una part important del sistema nerviós s’encarrega dels nostres moviments, EL CEREBEL, que fa que el nostre cos es mogui com nosaltres volem. A continuació, el SISTEMA LOCOMOTOR.
4.Quan hem fet molt exercici respirem més ràpid perquè necessitem més oxigen. Ho veureu amb l’APARELL RESPIRATORI
5.Com més exercici fem més aliment necessita el nostre cos, per això necessitem menjar. Ho entendreu millor veient l’APARELL DIGESTIU.
6.Quan respirem i alimentem el nostre cos genera residus (líquids, sòlids i gasos) que s’expulsen gràcies a l’APARELL EXCRETOR.
7.Hi ha una xarxa de túnels per tot el nostre cos per on circula la sang i es transporten els aliments, els gasos i els residus gràcies al batec del cor, que és el motor que l’impulsa. APARELL CIRCULATORI.
Per acabar, us donem uns consells bàsics per mantenir la salut de tots aquests aparells.
Per tal que tots aquests aparells funcionin bé cal :
•Beure molta aigua.
•Alimentar-se de forma equilibrada sense oblidar fruita i verdura.
•Fer esport.
•Mantenir una bona higiene corporal.
The 1st of June, BLUE mango theatre was at school.
A leprechaun was the main character of the tale.
It was an English interactive show and we could learn a bit about Ireland.
Here you can watch some scenes:
Col.lecció de 4 contes. Una pinzellada de ioga per fer amb família i a l’escola. Fes ioga amb la Puc i el Fer tot coneixent els elements de cada estació de l’any.
Si alguna família estigués interessada en adquirir els contes ens ho podeu fer saber
a l’escola i us facilitaríem el contacte.
Cicle Inicial
Els alumnes de CI han exposat amb un joc tot el que han estudiat sobre la piràmide dels aliments als alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior.
Ens han fet diferents tipus d’activitats, des de la més teòrica, explicant-nos la piràmide d’aliments, quins es poden menjar sempre / sovint / o alguna vegada, al llarg del dia. Després ho hem portat a la pràctica en un joc on havíem d’encistellar unes pilotes. I per últim els més grans hem hagut de classificar els aliments a la piràmide però eren escrits en anglès.
Ha sigut molt divertit, molt interessant i ens ha agradat molt.
Aquí veieu un petit vídeo de les activitats.
TALLER D’ALIMENTACIÓ
Els alumnes de CM i CS han fet un taller d’alimentació .
Com bé sabeu, al llarg d’aquest curs els vostres fills/es han estat portant a terme un projecte titulat “Salut integral”.
Els alumnes d’educació infantil han desenvolupat el Programa SI, Cicle Inicial s’ha centrat en la piràmide dels aliments, CM ha treballat els diferents aparells i CS ha focalitzat el seu treball en les diferents patologies i malalties cardiovasculars.
Aquesta setmana que avui comencem serà una setmana especial. Nosaltres l’anomenem la SETMANA SALUDABLE.
Són moltes i diverses les activitats que farem.
Tot seguit en podreu veure un petit resum de cada dia.