Evolució de l’edifici
L’any 1912 comencen les gestions per a la construcció del centre. Se li encarrega el projecte a l’arquitecte Joan Roca i Pinet, que també té altres construccions a Girona i Olot. El procés de construcció va ser llarg degut a problemes amb els terrenys i amb les subvencions que no acabaven d’arribar.
Es construí gràcies a les gestions i aportacions del senyor Pere Sacrest i Dusol. El seu sogre, el senyor Tomàs Recolons va ser qui comprà i cedí el terreny per a la seva construcció.

Per fi, el 15 de desembre de 1918 es va procedir a la inauguració, en la qual hi van estar presents, entre d’altres autoritats, el Rector de la Universitat de Barcelona, Sr. Valentí Carulla, que fou nomenat fill adoptiu del poble per la seva contribució al projecte, tal com testimonia la placa commemorativa que hi ha a la façana de l’edifici.
Com era l’edifici?
Exteriorment era tal i com és ara, ja que sempre s’ha respectat l’estructura externa. Era un edifici d’estil modernista, molt espaiós i molt modern pel seu temps. Hi havia un número suficient d’aules i disposava d’una biblioteca i un pati interior, avui desaparegut.

• Any 1972: Aquest any es va fer necessari construir quatre aules més sobre les ja existents de l’ala dreta de l’edifici a causa de l’augment considerable de població. Aquestes aules es van suprimir en fer l’última remodelació, ja que trencaven l’harmonia de la construcció.
  • Any 1978: Es va tancar l’ala esquerra de l’escola perquè es va anar deteriorant i amenaçava ruïna. Van començar les gestions per tal d’arranjar el col·legi. Els alumnes de segona etapa d’EGB es van traslladar a locals habilitats provisionalment com a aules (La Caixa).
  • Curs 1981-1982: restauració Durant aquest curs es va tancar la resta de l’edifici per tal de començar les obres i els alumnes que hi restaven es van traslladar a unes aules provisionals al Pavelló Esportiu.
  • Any 1984: El gener d’aquest any va acabar el procés de restauració. Es va procedir al trasllat de tot l’alumnat al nou centre, excepte educació infantil, que es van quedar a les aules provisionals del Pavelló. Es van fer diverses actuacions per part de l’Ajuntament per a la construcció d’un parvulari durant els cursos següents, però sense arribar a cap acord amb el Departament d’Ensenyament.

• Curs 1989-1990: En aquest curs l’alcalde, Xavier Masaló, i una representació de l’AMPA i del Consell Escolar es van entrevistar amb el Sr. Balcells, Delegat d’Ensenyament a Girona, i es va arribar a l’acord que es faria una nau polivalent al pati de l’escola.
  • Curs 1990-1991: A principis d’aquest curs, després d’una campanya de premsa feta per l’Ajuntament denunciant l’incompliment d’acords per part del Departament, aquest va convocar a totes
    PEC | Projecte educatiu de centre. Les parts a una reunió el dia 28 de desembre de 1990 a la mateixa escola, per estudiar la proposta del Departament “in situ”. Tot i que no era la solució ideal, davant de la previsió de matrícula, es va acceptar transformar les tres aules de cada ala de l’edifici en quatre. D’aquesta manera es van crear dues noves aules i es van fer modificacions als lavabos adequant-los a l’alumnat d’educació infantil. Durant l’estiu del 91 es van realitzar aquestes obres, així com el tancament d’una part del pati que va passar a ser d’ús exclusiu d’educació infantil.
  • Curs 2005-2006: A l’estiu del 2005 es cobreixen les aules del laboratori i de tecnològiques. D’aquesta manera s’intenta donar solució al tema de la calor i es poden convertir en aules normals. Una d’elles serà per música.
  • Curs 2006-2007: S’arregla el laboratori i es converteix en aula de P-3. S’hi construeix un lavabo a dins. Es tornen a distribuir de nou les aules de l’escola.
  • Curs 2009-2010: Davant l’augment de matrícula dels darrers anys, les aules havien quedat petites i l’Ajuntament, sota el mandat d’en Josep Soler, va demanar al Departament l’ampliació de l’escola. Semblava que el més adient era fer un edifici a part d’EI, però en aquell moment el que es va veure més factible va ser convertir les 4 aules de cada costat en 3, com abans de la reforma. Per aquest motiu al pati de l’escola, al costat de Can Rosendo, es van situar 2 mòduls prefabricats nous. Seran les noves aules pels alumnes de CM. Caldrà de nou redistribuir les aules.

• Curs 2018-2019: L’Ajuntament fa una inversió important per a la millora de l’edifici. Es posen tancaments nous i es pinta tota la façana. Per altra banda, degut al desdoblament d’un grup, l’escola ha hagut d’adaptar l’espai de biblioteca per a posar-hi una aula. Això fa que a l’estona de menjador, l’alumnat que vol estudiar o treballar ho hagi de fer a una de les aules que el claustre de mestres hagi destinat per aquest ús.
  • Actualment, els espais son els mateixos i es van redistribuint cada any segons les necessitats dels grups.