Ambients d’Educació Infantil

Què són els Ambients d’aprenentatge?

Els Ambients d’aprenentatge són espais educatius relaxats, lúdics i no directius on infants de diferents edats aprenen fent servir com a motor l’interès propi. Es tracta d’espais plens de materials curosament triats pels mestres i que els nens i nenes poden fer servir quan i com vulguin depenent dels seus interessos, capacitats o necessitats.

El paper dels docents en els Ambients és, a part de triar els materials i observar la seva idoneïtat, el d’acompanyar i estar presents en el procés d’aprenentatge, sent una referència per a l’infant o un suport quan aquest en tingui necessitat.

Quins són els objectius que volem aconseguir amb aquesta metodologia a part de que millorin els seus aprenentatges en totes les àrees?

Volem que els nens i les nenes siguin els veritables protagonistes del seu procés d’aprenentatge i que guanyin en autonomia i autoconfiança. A més, volem que siguin capaços de relacionar-se positivament amb companys de diferents edats, amb l’entorn i amb diferents mestres.

Com ens organitzem?

De dilluns a dijous a les tardes, els i les alumnes d’I3, I4 i I5 (I3 començarà a partir del gener) s’organitzen en nou ambients:

 Els infants trien lliurement a quin Ambient volen assistir, i durant la tarda poden anar a qualsevol ambient respectant sempre el nombre màxim d’infants que poden participar.