Projecte Pedagògic

Amb l’ambició i l’anhel de poder atendre la diversitat d’alumnes que tenim i d’apropar-nos a la seva realitat per tal de proporcionar-los un aprenentatge més significatiu, des de l’any 2010 l’escola s’ha plantejat un canvi en la metodologia d’ensenyament-aprenentatge que ha consistit, entre d’altres coses, en l’eliminació paulatina dels llibres de text i la seva substitució per una metodologia basada en els projectes de treball.

Des que el Departament d’Ensenyament comença a utilizar el concepte de “Competències bàsiques”  es fa cada vegada més evident que l’alumnat no pot ser competent si allò que se li ensenya és per ell només objecte d’estudi i no té res a veure amb la seva realitat.  Nosaltres considerem que els llibres de text reflecteixen realitats que els són molt llunyanes i , per tant, molt poc significatives.

Considerem que, si partim dels interessos dels alumnes, podem garantir la motivació, element sense el qual, l’aprenentatge no és possible.

Volem apropar l’escola a la seva realitat i ensenyar per a la vida, no per al món acadèmic. Lluitem perquè els nostre infants trobin sentit a allò que aprenen i s’enfrontin constantment a la presa de decisions i a la resolució de problemes semblants als que hauran d’afrontar com a ciutadans i com a professionals en la seva vida adulta.