Ambients i Capses d’Aprenentatge

Des del curs 2020/21 la Comunitat de Petits, la Comunitat de Mitjans, la Comunitat de Grans treballen per ambients, i la Comunitat de Joves des del curs 2023/24 treballa capses d’aprenentatge.

El treball per ambients forma part de la nostra metodologia i manera de veure l’educació. Forma part del nostre ideari i és un dels pilars fonamentals de l’Institut Escola, juntament amb el treball cooperatiu.

Entenem els ambients com una manera d’entendre els processos d’aprenentatge dels infants basada en el respecte, la confiança la llibertat i la circulació.

Els ambients d’aprenentatge representen una organització on l’alumne es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys, tot explorant l’espai amb llibertat segons els seus interessos i motivacions. És l’alumne qui pren les decisions i busca les seves pròpies estratègies per trobar les solucions davant reptes i situacions que s¡anirà trobant. El mestre es presenta com un guia i observador.

Els ambients són, doncs, espais físics preparats conscientment perquè l’aprenentatge es doni a partir de l’exploració i la investigació autònoma dels nens i nenes.

Ambients Petits Ambients Mitjans Ambients Grans Capses d’aprenentatge
  • Natura i experimentació.
  • Minimons i construccions.
  • Llum i ombres.
  • Juguem a ser.
  • Exterior.
  • Joc i moviment.
  • Disfresses i joc simbòlic.
  • Artístic.
  • Había una vez (joc simbòlic).
  • Divermat.
  • InfoPuig.
  • Funtastic.
  • Creart.
  • Medimons.
  • El bosc de lletres.
  • Som artistes.
  • Fórum.
  • Setciències.
  • Be a star.
  • Un mar de lletres.
  • Quadern de Bitàcola
  • Jo, robot.
    • Llengües.
    • Ciències.
    • Matemàtiques i robòtica.
    • Artístic.

Organització horària pel curs 2023/24 (a partir d’octubre)

Ambients Petits Ambients Mitjans Ambients Grans Capses d’aprenentatge
Tardes de 14:30 a 16h Dilluns i dimecres de 11 a 13h Dimarts i dijous de 11 a 13h Dijous de 15:30 a 16:30h