Salut

Informació sobre l’Enterovirus

En el Canal Salut. Enterovirus de la Generalitat de Catalunya trobareu les mesures de prevenció i control oportunes així com altres informacions d’interès.

Al·lèrgies, intoleràncies alimentàries i/o malalties

S’ha de comunicar al centre de les al·lèrgies, intoleràncies alimentàries i malalties a través del formulari enllaçat.

Les al·lèrgies alimentàries són reaccions adverses de l’organisme com a conseqüència del contacte, la ingestió o la inhalació d’un aliment o algun dels seus components; perquè una reacció adversa a un aliment sigui considerada com a al·lèrgia hi ha d’haver una base immunològica. El sistema immune reacciona contra certes substàncies que són presents en els aliments i que reben el nom d’al·lèrgens.

Les intoleràncies alimentàries són reaccions adverses als aliments que es produeixen a causa d’algun tipus d’alteració que impedeix digerir correctament un aliment o algun dels seus components. Poden tenir una simptomatologia similar a la d’algunes al·lèrgies, com ara diarrea o dolor abdominal, però en aquest cas no hi ha una intervenció del sistema immunitari, es produeixen a causa d’algun tipus d’alteració que impedeix digerir correctament un aliment o algun dels seus components. Comprenen respostes no immunes que són dependents de deficiències enzimàtiques, reaccions farmacològiques o, en alguns casos, de mecanismes desconeguts.

Vacunes

Un equip mèdic del CAP de Pubilla Casas efectua la vacunació a 6è de antihepatitis A i B, i VPH (virus del papil·loma humà). Per a poder vacunar els nois i noies caldria que portéssiu el següent:

• Full d’autorització del consentiment dels pares amb l’acord o desacord en la vacunació.
  • Carnet de vacunes del nen (l’hauran de portar  el dia de la vacunació).
  • Un nou document, l’ e-consentiment, que és una eina que ens pot ajudar a tots a millorar l’accessibilitat al nostre centre d’Atenció Primària de Salut i facilitar alguns tràmits de forma  confidencial i segura, posant a la vostra disposició noves vies de comunicació.  Les dades facilitades seguiran el mateix tractament de confidencialitat que totes les dades que es registren al sistema informàtic del nostre centre d’Assistència  i us facilitaran els tràmits sanitaris.

Medicaments

Per l’administració de medicaments s’ha de seguir la normativa que disposa el Departament d’Educació:
“Per a administrar medicaments als alumnes cal que el pare, mare o tutor legal aporti una recepta o informe del metge o metgessa on consti el nom de l’alumne/a, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre. Així mateix, el pare, mare o tutor legal ha d’aportar un escrit on s’autoritzi al personal del centre docent que administri al fill o filla la medicació prescrita sempre que sigui imprescindible la seva administració en horari lectiu.” En l’apartat de documents teniu l’autorització per dispensar medicaments a l’escola.

A partir del curs 2014/15 l’escola pot administrar paracetamol als alumnes sempre que els seus tutors legals hagin signat l’autorització. (vegeu l’apartat documents, administració paracetamol a l’escola).

Els polls

Us recordem que aquest tema dels paràsits costa molt de resoldre i porta complicacions al llarg del curs. Convindria que anéssiu mirant el cap dels vostres fills. Aquí trobareu informació suficient per encarar el problema: Els polls