Famílies

Benvolgudes famílies

Tots els qui treballem a l’escola desitgem que estigueu bé. Cal cuidar-nos i fer cas de les autoritats sanitàries i governamentals. Quan tinguem notícies us les comunicarem. Mentrestant cal seguir prenent mesures. Aquests dies us hem enviat unes cartes per als vostres fill/es. Avui les hem posades a la web per si les voleu tornar a llegir amb ells. Els hem aconsellat una sèrie d’activitats. https://agora.xtec.cat/ceip-puig-gairalt/general/cartes-pels-nostres-alumnes/

Nosaltres com a ciutadans hem adoptat una sèrie de trucs per alleugerir aquest confinament. Esperem que també us serveixin

Desconnexió informativa: Les “fake news que circulen en els darrers dies no ajuden a deixar d’espantar-nos. El pitjor que podem fer, doncs, és estar connectats les 24 hores pendents del coronavirus. Informa’t, verifica i pren moments de desconnexió.

Horaris i rutines: És important tenir rutines que mantinguin l’equilibri per seguir funcionant i respectar-nos. Separa els moments de feina, amb els de calma o feines de la casa

Establir espais : Si has de treballar a casa, estableix un espai i un horari el més semblant possible al que feies abans. Mantenir certes rutines en determinats espais t’ajudarà a mantenir l’ordre mental i la sensació de normalitat. Recorda que hi ha d’haver moments i llocs per tot.

Aprofitar oportunitats : Quant temps fa que volies acabar aquell llibre, endreçar l’armari o fer esport? Davant la monotonia, es recepta creativitat i imaginació i aprofitar per fer allò que trobem a faltar en el nostre dia a dia. Si hem d’estar a casa, el millor és fer coses útils i, quan l’angoixa aparegui, pensar quina cosa d’utilitat es pot fer per evitar aquesta sensació. A més, cal recordar-nos que quedant-nos a casa estem contribuint a una cosa positiva que ens ajuda a tots.

Contacte social : Skype, Hangout, WhatsApp o trucades. Aquestes eines fan que puguem estar connectats amb els nostres tot i el confinament i els professionals recomanen aprofitar-les per mantenir la comunicació telemàtica. Cal seguir estant comunicats . Us sentireu menys aïllats i més a prop.

Bona comunicació : Un dels aspectes en el qual s’incideix més és en la gestió de la informació, tan individual com respecte a tercers. Cal evitar tant l’alarmisme com pensar que no passa res. Acompanyem-nos i ajudem-nos.

Mens sana in corpore sano : Intenta fer exercici. Busca en la gran oferta d’activitats instructives en línia gratuïtes de què disposes i mou-te.

Humor per sobre de tot : Recorda que només es tracta d’una situació temporal, passada la qual tots haurem après moltes coses tant dels altres com de nosaltres mateixos. Fes servir el sentit de l’humor. L’humor és una emoció que t’ajudarà a reduir l’angoixa i a mantenir la por (una altra emoció) a ratlla.

Us desitgem el millor i poder-nos retrobar tots plegats .

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *