Aquests dies és molt important no deixar l’hàbit de treball. Aquí teniu un suggeriment per planificar una mica el treball del dia a dia, però us recomanem fer-vos un horari de treball personal tenint en compte les necessitats que hi ha a cada família. Això us ajudarà a organitzar totes les hores que heu de passar a casa i que us permet fer moltes coses.
Feu una graella horària on podeu distribuir què fer durant el dia, amb estona per llegir, jugar, fer deures, compartir activitats amb la família, mirar la tele, dibuixar,… No estem de vacances, i per això ser constants i regulars en les activitats ens serà més profitós.
Important treballar amb bona il·luminació, cadira i taula adequades. Recorda la importància de la bona postura a l’hora de seure per treballar.
Dilluns:
MEDI
Recordeu que quan tornem tenim prova de medi. Avui llegiu la part on vam treballar els diferents tipus de paisatge. Pots revisar videos de la Eduteca. lahttps://www.youtube.com/watch?v=LxgKYT8oDTo Recorda fer sempre algun esquema o resum del més important. |
CATALÀ
Has de llegir cada dia. Fes una lectura silenciosa i també en veu alta (que pot ser un moment de compartir amb la família). Segur que tens llibres a casa i també pots llegir els contes de https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de- |
Dinar |
Totes les tardes teniu l’opció de seguir la programació que fa el canal 33.
Cada dia pots veure l’InfoK, Dinàmics i camins per anar a l’escola. Segur que encara ampliaran les ofertes. A tv3 a la carta pots aprofitar i mirar alguns dels programes especials de l’InfoK que s’han fet (recorda que ja n’hem vist al cole). https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/videos/els-nostres-especials/112521/ |
DIMARTS |
MATEMÀTIQUES
Recordarem els conceptes geomètrics treballats a classe, gràcies al geoplà. https://apps.mathlearningcenter.org/geoboard/ Dibuixa diferents polígons i assenyala els seus costats, angles i vèrtex. Un cop ho tinguis, copia-ho al paper. |
CASTELLÀ
Igual que el que et recomanem en català, has de llegir cada dia. Fes petits resums del què llegeixes, inventa històries que després podràs llegir a la família o també, un recull d’anècdotes del dia a dia, i així tindràs el teu diari personal d’aquest moment que ens toca viure. |
Dinar |
ANGLÈS
Fer el picture dictionary de la pàgina 65. |
DIMECRES |
PLÀSTICA
Aquests dies segur que teniu material per reciclar. Us proposo fer màscares amb oueres https://totnens.cat/michele-made-memascares-amb-oueres-de-cartro/ Sota la graella teniu alguns exemples. |
MEDI
Avui aprofundirem en els comarques de Catalunya. Recorda que hem de saber situar-les segons el seu paisatge. Pots practicar accedint aquí:Entra a la web http://serbal.pntic.mec.es/ealg0027/mapesflash.htm per saber situar les comarques. |
Dinar |
ED. FÍSICAAmagar objectes o joguines per la casa i jugar a trobar-les.
Construir una cabana utilitzant qualsevol tipus de material que tingueu a casa (després jugueu deixant volar la imaginació) |
DIJOUS |
CATALÀ
Expressió escrita. A la llibreta: 1- Posa la data llarga 2- Escriu el títol: EL DIA QUE SORTIM DE CASA… 3- Explica, en 10 línies, que tens pensat fer el primer dia que sortim de casa…. Molta atenció amb les faltes d’ortografia! |
MATEMÀTIQUES
No ens podem oblidar de reforçar les diferents operacions bàsiques que ja sabem ( suma i resta portant-ne, multiplicacions i divisions) Amb daus que tinguis a casa, construeix nombres de 3,4 i 5 xifres i fes dos sumes, dos restes, dos multiplicacions i dos divisions amb la seva prova. |
Dinar |
ANGLÈS
Fer el picture dictionary de la pàgina 66. |
DIVENDRES |
MATEMÀTIQUES
Practica el càlcul mental possible. http://aulavirtual.santillana.es/es-scloud/SBKOBJD/ESARC00140215/index.html http://math.cilenia.com/old/es https://www.thatquiz.org/es-1/ Estudia les taules: |
CATALÀ
Preparem un dictat! Escull un text curt d´un conte que t´agradi, llegeix-lo en veu alta i graba´l amb la grabadora d´un movil. Després fes el dictat d´allò que has grabat. Per últim, corregeix les faltes amb el text. Molta sort! http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/CONTES/portadacontescatala.htm |
Dinar |
Aprofita per ajudar a l’hora de cuinar. En aquest link trobaràs alguna recepta que segur que us vindrà de gust preparar amb tota la teva família. https://www.andorradifusio.ad/blog/gastronomia |
ALUMNES AULA D’ACOLLIDA:
- Elaborar un “Diari de quarantena”. Escriure cada dia a una llibreta les coses que fem a casa (5 línies diàries) que haureu de portar després a l’escola a l’aula d’acollida per corregir-lo.
- Llegir cada dia 15 minuts, un conte o el que us agradi. Quan vingueu al cole parlarem d’aquestes lectures.
BIBLIOTECA
Per aquesta setmana us proposo que us inventeu un conte tal com fem a la biblioteca amb el Nas Rodari; agafeu dos objectes de casa que es trobin en dos espais diferents (un a la cuina i l’altre a l’habitació). A partir dels dos objectes penseu quins personatges sortiran en el vostre conte, quin problema tindran i com el solucionaran. Quan l’hagueu pensat podeu escriure’l, dibuixar-lo, explicar-lo a algú de la família, gravar-vos amb el mòbil i escoltar-vos i/o enviar-lo a algun company. Si teniu germans petits podeu representar-lo junts. I, a més, si feu servir la vostra imaginació segur que us sortiran altres idees divertides.
Podeu repetir l’activitat cada dia amb objectes diferents, com més diferents siguin més divertit us sortirà el conte. (Si us graveu, guardeu els vídeos i d’aquesta manera, els podrem escoltar a l’escola).
PLÀSTICA
Comentaris recents