Història

L’Escola Mas Masó fou inaugurada l’any  2002  i és un centre de dues línies. En total  hi ha uns  450 alumnes distribuïts en  unitats des de P3 fins a 6è, la ràtio dels quals està al voltant de 25 alumnes per aula. El centre educatiu està dotat d’unes magnífiques instal·lacions, inaugurades pel govern català l’any 2007, i de diferents projectes de centre que signifiquen la vocació de compromís, excel·lència i equitat educativa que l’escola desenvolupa i vol continuar desenvolupant. La majoria dels alumnes han realitzat la major part de la seva escolarització en el propi centre, independentment de la procedència de les seves famílies. Des de la Direcció i des de l’AMPA de l’escola s’hi està fent una important feina, compromesa i coordinada,  per tal d’assegurar  la qualitat educativa del nostre centre i incloure les famílies en els objectius de l’organització.

Salt, entorn de l’escola.

El creixement urbanístic i urbà de Salt té punts en comú amb d’altres viles i ciutats catalanes que han viscut, al llarg de la major part del segle XX i XXI,  els efectes socials de les diferents activitats econòmiques que s’han dut a terme,  del creixement  demogràfic accelerat  i de la instal·lació de grans grups de població amb fortes inquietuds de millora i desenvolupament socioecònomic:  des dels treballadors de les fàbriques de teixits hereves de la Revolució Industrial (a finals del segle XIX), fins als actuals grups de població : vilatans, treballadors i treballadores de diferents orígens, nacionals i estrangers, ocupats en  diferents sectors econòmics, dintre i fora de la població.

Salt ha estat tradicionalment receptor de diferents onades migratòries: internes o del propi país (en els anys 60 o 70) i de població extracomunitària     (a partir dels anys 80 i 90).   Front a la històrica recepció de noves poblacions, la ciutat de Salt sempre ha conservat un nucli urbà de caràcter eminentment rural i tradicionalvinculat a les activitats més tradicionals de qualsevol ciutat o poble de Catalunya.

Al costat del perfil majoritàriament “social i de classe treballadora” que ha tingut la ciutat, cal destacar les enormes contribucions que la diversitat cultural i els ajuntaments democràtics han aportat en clau de desenvolupament socioeconòmic a la ciutat.  No es pot ni s’ha d’entendre Salt sense l’aportació històrica,  individual i col·lectiva, de totes les persones que resideixen – sigui quina sigui la seva comunitat d’origen o procedència – .

En termes quantitatius esmentarem que segons les dades del Padró Municipal de 2013, dels 30.101 habitants empadronats a Salt, 12.373 són persones de més de 80 nacionalitats diferents (és a dir, el 41,10% de la població). Aquestes dades confirmen a la ciutat de Salt com una de les més diverses i plurals de Catalunya, constituint-se en un exemple del repte que suposa  imbricar el creixement econòmic i la justícia i la cohesió socials, i de dur a terme experiències positives d’interculturalitat.

Entre les nacionalitats d’origen presents al municipi destaquen, en termes quantitatius, la població d’origen pròpiament català o provinents d’altres indrets de l’Estat Espanyol, així com del  Marroc, Gàmbia, Hondures, Malí i Senegal  (fins a completar les 80 nacionalitats diferents).