Història

Aquesta escola està situada a la urbanització de Can Tintorer, fregant la Riera de Sant Llorenç i el camí que porta a la barriada de Can Trias. Va ser inaugurada el mes de setembre de l’any 1983.

El nom li fou posat en record del mestre en Marcel·lí Moragas i Gelpí, fill de Premià de Mar, que entre els anys 1916 i 1917 va venir de mestre en propietat a l’escola mixta de la plaça.

Tres generacions de gavanencs van passar per la seva aula. Home bo, intel·ligent i sempre disposat a transmetre els seus coneixements al gran nombre de vailets amb que comptava la seva classe.

D’estatura més aviat baixa, amb el guarda-pols que mai deixava, en Marcel·lí Moragas no tenia més preocupació ni perseguia altra meta que enriquir com més millor l’intel·lecte d’aquells gavanencs menuts que li havien estat encomanats.

El senyor Moragas ja entenia que el nen havia d’aprendre la llengua del seu país, és a dir, la que es parlava a casa seva i amb els seus companys. D’aquí la inquietud que tots sortissin coneixent el català. El llibre de lectura que emprava a la classe era “La Tria”, recull acurat de les millors poesies i narracions de l’època, que a més de fer-lo llegir el feia copiar i explicar.

Va tenir alguns problemes a l’hora de la depuració un cop acabada la guerra civil. Malgrat tot, l’any 1942 es va jubilar i va viure encara alguns anys aclaparat per la melangia d’un temps passat que amb res s’assemblava amb el que li tocava viure.

Va morir el dia 6 de març de 1948, a l’edat de 76 anys.