A 2N FEM PA!

Aquest curs, 2n i 3r estem participant en un projecte d’art postal organitzat pel MACBA que es diu Postdata (en aquest enllaç hi trobareu més informació). Durant el curs ens estan arribant diverses propostes d’artistes a les quals hem de reaccionar i gràcies a això, hem fet pa. L’artista Nicolás Paris (aquí podeu llegir una entrevista amb ell) ens va fer arribar, en el marc de Postdata, la proposta de crear la nostra propia recepta de pa, replicant una mica el gest que ell havia fet amb la seva obra “Control de masas” (un pa en forma de cub perfecte que remet a històries dels flequers argentins). I això vam fer.

Primer de tot, vam posar-nos en contacte amb el Tonatiuh, propietari i mestre flequer de Cloudstreet Bakery (un dels pocs forns artesans que queden en la nostra zona de l’eixample), i ell ens va venir a fer una xerrada sobre com es fa el pa i ens va portar faries diverses, llevat i massa mare. A partir d’aquí, ens vam posar a treballar amb una recepta que el mateix Tonatiuh ens va fer arribar. Després de barrejar els ingredients, amassar-los, donar-los forma i deixar-los fermentar, vam aconseguir una massa de pa que la cuina de l’escola ens va cuinar al forn que la va convertir en pa.

A les fotos hi podreu veure el resultat. Que vagi de gust!

1. Laia Eraso

Gràcies per dur a terme el projecte! Quina sort que tenen els i les nostres alumnes de segon amb aquest projecte que barreja d’art, comerç de proximitat d’alta qualitat i posada en pràctica!