TALLER PROJECTE APILO

Estem envoltats d’aparells de tot tipus que utilitzen piles com a font d’energia: el rellotge, el mòbil, els comandaments a distància, les joguines… Les piles i bateries són dispositius que contenen substàncies químiques que reaccionen entre elles i transformen l’energia d’aquesta reacció en electricitat.

Per fer funcionar molts d’aquests aparells, necessitem d’aquestes bateries i piles. Si fem recompte de tots els que tenim a casa, a l’escola… veurem que són més dels que ens pensem i prendrem també consciència de la quantitat de piles que consumim. Aquestes,  si no es reciclen, es converteixen en objectes altament contaminants.

Aquesta setmana, l’ “APILO”, ens ha visitat a les aules del cicle superior per entendre millor la importància del reciclatge i les conseqüències que comporta no fer-ho. A més a més, a 5è,  per ajudar-nos a entendre com funcionen les piles, hem fet un taller on hem après a crear una pila casolana amb llimones, monedes, cargols, un cable i una bombeta LED.

El resultat ha estat sorprenent! Mireu tot el procés clicant la imatge:

La nostra escola participa en el projecte “APILO”, disposant dels contenidors adients per reciclar les piles. Així doncs, aprofitem aquest article per animar-vos a continuar fent-ne ús!