El confinament ens ha agafat a tots desprevinguts. No ens esperàvem una situació com la que estem vivint i ens hem hagut d’adaptar i seguir endavant. Com a mestres,
Pretenem / volem:
- Oferir un acompanyament emocional als infants i a les famílies.
- Fer un seguiment individualitzat de cada infant tenint en compte el seu context i de les seves possibilitats.
- Proposar activitats d’aprenentatge perquè els infants les puguin gaudir sols o en família.
Com ho fem?
A través d’un grup de difusió de Whatsapp de classe, que és una eina accessible a totes les famílies. En aquests grups anem enviant les propostes dos dies a la setmana i cada tutor en rep el retorn al seu dispositiu. Això ens permet individualitzar, resoldre dubtes, ampliar propostes i anar acompanyant a cada alumne en funció del que és capaç de fer.
Què fem?
- Potenciem les interaccions entre els infants: cartes, dibuixos i àudios pels aniversaris i “rotllanes virtuals”
- Seguiment constant amb intercanvi d’àudios, trucades o videotrucades.
- Plantegem propostes obertes, variades i globalitzades amb materials casolans i a l’abast dels infants. Així es doden adaptar a les possibilitats de cada infant
- Les propostes són significatives pels infants i tenen relació amb continguts i metodologies que coneixen.
- Prioritzem enviar les propostes en format de vídeo, fet per les mestres (tutores i especialistes), més enllà de les fitxes en format digital per tal que els infants ens vegin.
- Combinem propostes de vídeos entre mestres i alumnes ;una setmana presentem un vídeo de les mestres fent alguna activitat (decorar una pinça, dient un embarbussament, etc) i els animem a fer-ho també. La setmana següent, en funció de la resposta de l’alumnat, editem un vídeo amb els seus retorns.
- Algunes de les propostes surten a partir de creacions inventades pels propis infants.
US TROBEM MOLT A FALTAR!!!!
Alguns exemples: