SORTIDA AL MUSEU DE LES AIGÜES

Divendres dia 10 de Novembre tot l’alumnat de primària de l’escola vam fer una sortida conjunta al Museu de les Aigües de Cornellà de Llobregat. Aquesta sortida forma part del projecte d’escola “Objectiu: La Torre 2030” sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible, ODS.

Els nens i les nenes de cicle inicial van descobrir com l’aigua arriba a les cases i què són els aqüífers. Tot mitjançant un joc de pistes i uns experiments. Va ser una sortida plena d’aprenentatges i però també dinàmic ai posant els alumnes al capdavant.

Els i les alumnes de Cicle Mitjà vam poder fer experiments amb l’aigua: la flotació, la densitat, els canvis d’estat… I després vam fer una petita ruta pel museu i el seu voltant. L’alumnat de Cicle Superior vam anar a veure la planta Potabilitzadora de l’aigua del Riu Llobregat. Vam poder veure tot el procés de potabilització de l’aigua des que la recullen del riu fins que surt neta a punt de ser distribuïda als dipòsits de les poblacions del Baix Llobregat i Barcelona. Vam acabar fent experiments per reproduir, a petita escala, tots els processos de filtració física i química que duen a terme a l’aigua per tal que sigui bevible. Per acabar vam fer un tast d’aigües potables de diferents procedències.