TOMBEM EL MUR

El primer que fem abans de començar una sessió de psicomotricitat és explicar en què consistirà la sessió, recordar els normes, treure’ns les sabates i mirar el material que hi ha preparat.

I, després, ens preparam per entrar en acció! Agafem força, agafem aire pel nas, el deixem anar per la boca i… 1,2,3, JA!! Els nens i nens de P3 corren a destruir el mur de coixins d’espuma, descobreixen què hi ha al darrera i comencen a experimentar totes les possibilitats motrius de l’espai: girs, desplaçaments, salts, reptacions, joc simbòlic, etc. Decideixen què volen fer, si ho volen fer sols o acompanyats i, a través del joc, van treballant les diferents dimensions de la psicomotricitat: l’esquema corporal, l’equilibri, l’espai, el temps, la tonicitat, etc.

 

Segons Aucouturier, l’enderrocament del mur representa un desbloqueig motriu i emocional que ajuda a que els infants siguin més espontanis amb el seu joc i perdin la vergonya i la por a destruir i tornar a construir, promovent l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals de l’infant.

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>