INTERROGANTS

Acabem el curs i val la pena explicar-vos el que hem estat fent a tercer perquè n’estem molt orgullosos i orgulloses. Hem estat fent INTERROGANTS. Després de veure que som molt curiosos i curioses i que tenim moltes preguntes per resoldre vam decidir convertir-nos en investigadors i investigadores.

Per això, vam decidir fer diferents projectes a la vegada en els quals l’alumnat s’ha agrupat per interessos i ha decidit autònomament com resoldre la pregunta. L’única premissa ha sigut que, en finalitzar, s’ha fet una presentació oral per presentar tota la feina feta així com algun producte. Cada grup ha preparat el guió de la seva presentació així com la manera de fer-la: en format rap, vestits de diferents maneres, a través d’un power point, etc. Tot s’hi val!

L’alumnat ha hagut de regular el seu propi temps i treball a través d’un calendari i una data fixada. Aprenent així a gestionar el temps i organitzar-se per aconseguir una fita. La investigació s’ha fet a través de moltes vies: llibres de la biblioteca, internet (Chromebooks), entrevistes a experts…

Han desenvolupat habilitats molt necessàries a treballar des de ben petits/es: organització, gestió de les tasques, treball en grup, lectura i selecció de la informació important, classificació de la informació, redacció d’aquesta amb les pròpies paraules, etc.

Algunes de les preguntes a les quals hem volgut donar resposta han sigut: Per què necessitem respirar? Per què necessitem les venes? Com és que es peten els globus quan pugen al cel? Què mengen els peixos? Tenen ossos els insectes? Fem un graffiti? Com és que no recordem les coses de quan érem petits? Entre d’altres.

Ens ha agradat tant que tenim una llista beeeeeen llarga pel curs que ve! Si aquest any hem sigut capaços/es de fer coses tan fantàstiques com les que podeu veure a les fotografies… de què serem capaços/es l’any que ve!!!???