Projecte d’innovació

Des de l’escola Jaume Balmes s’impulsa el projecte “Els escacs com a eina educativa” amb el lema “observo, penso, jugo”. Primer observem i ensenyem a observar, després pensem i ensenyem a pensar, és a dir, què volem fer, què podem fer i com ho podem fer, i a la fi, juguem, és a dir, ho fem i ho fem nosaltres.

Els escacs contribueixen a exercitar la memòria visual, aprendre a prendre decisions, aprendre dels propis errors, millorar les habilitats lectores i lingüístiques, treballar la capacitat de concentració, creativitat i orientació espacial, potenciar la convivència, treballar textos escrits, treballar conceptes matemàtics,..

Però a banda del gran ventall de possibilitats educatives afavoridores del desenvolupament intel·lectual pels nostres alumnes, el gran valor universal que ofereix el joc dels escacs és el socialitzador. L’educació en valors és un dels àmbits que es fomenta més a la nostra escola i a través del joc  podem aprofundir en tots aquest aspecte.