0.1 Visió del centre

Visió del centre

 

En paral·lel a la transformació digital que s’està produint a la societat actual, existeix un canvi al sistema educatiu, orientat a millorar la competència digital del nostre alumnat. Aquest canvi s’ha de potenciar des de les mateixes escoles, amb l’objectiu de fer un alumnat competent digitalment  i que s’adapti als continus canvis derivats dels avenços tecnològics.

Hem de formar un alumnat, que pugui ser protagonista de tots aquests canvis i que sàpiga desenvolupar-se en aquest món digital de manera autònoma.

A la nostra escola, ja teníem contemplat al PEC, una programació transversal de les TAC i una adaptació a les noves tecnologies (en constant revisió).

 

Però veiem la necessitat d’estructurar tot aquest procés al voltant de tres eixos fonamentals: l’alumnat, el professorat i les famílies (eixos que anirem desenvolupant a mesura que elaborem la nostra EDC)

 

Infraestructura

 

En l’actualitat el centre està format per un edifici principal on estan ubicades les aules de CI, CM i CS (a més d’altres com la biblioteca, l’aula de música…), i un altre edifici petit, on estan ubicades les aules d’infantil. Serà un centre d’una línia a partir del curs 2022-2023.

Durant el curs 2020-2021 s’ha fet la transformació LAN al centre. Això ha millorat molt la feina diària, amb la utilització de tauletes i portàtils amb connexió wifi (durant molts anys hem tingut molts problemes de desconnexió a la xarxa). 

 

A tot això hem d’afegir una inversió important feta durant els últims anys en maquinari pel treball diari de l’alumnat. S’han comprat tauletes, portàtils i carros per poder carregar-les. A més a més el departament ha proporcionat als docents, un portàtil per poder treballar tant a casa com a l’escola durant el curs.

 

Actualment disposem del següent equipament informàtic per portar a terme la nostra tasca docent:

Ordinadors i portàtils per a tasques de direcció i administratives: 10

Ordinadors de sobretaula per al mestre: 11

Portàtils per l’alumnat: 26 chromebooks i 42 chromebooks per ús individual

Tauletes per l’alumnat: 30

Per la càrrega d’aquest maquinari tenim 3 carros de gran capacitat.

Ordinadors de reforç a les classes: 6

Altres: Hi ha altres ordinadors per tasques docents a la biblioteca (1), i a la sala de mestres (2)

Tenim un aula d’informàtica amb 12 ordinadors de sobretaula i 8 portàtils (per determinades feines, ja que són molt antics).

 

Totes les aules estan equipades amb Projector i pissarra digital. A la biblioteca també i a l’aula d’informàtica comptem amb un projector. També tenim un projector portàtil, connectat a un ordinador portàtil i un altre projector a l’aula d’audiovisuals.

 

Des del departament, durant el curs 2020-2021 s’ha dotat al centre d’un portàtil per cada mestre (que estigui com a mínim a mitja jornada).

 

Coincidint amb la millora en les connexions i accés a la xarxa, des del centre s’està donant un impuls a aquest canvi metodològic i és per això, que dins del marc d’elaboració de l’estratègia digital del centre, volem fer una inversió en la compra de portàtils Chromebooks pel curs 2021-2022. Contemplem en aquesta inversió, que cada nen d’una classe pugui treballar de manera autònoma, és a dir, tenir uns 26 chromebooks per classe. Dins d’aquest inversió, també s’ha de tenir en compte la compra d’un altre carro carregador.

Una preocupació del centre, relacionada amb l’equitat digital, és que aquesta feina que es realitza amb normalitat dins de l’horari lectiu, es pugui realitzar també fora de l’escola, i que totes les famílies tinguin accés i les mateixes oportunitats de continuar el procés d’ensenyament-aprenentatge. Amb l’aparició del covid-19, es va potenciar l’ús del classroom per poder seguir les classes durant el confinament. Aquesta metodologia d’ensenyament virtual, ja s’havia començat a treballar en alguns cursos, però es va potenciar i estendre a altres nivells durant la pandèmia. Des del centre es va realitzar el préstec de portàtils, juntament amb les wifi aportades per ensenyament, a l’alumnat que no tenia accés a un ordinador o a una connexió a internet.

En l’actualitat, amb aquests equips informàtics que tenim de reserva a l’aula d’informàtica, i amb noves mifi assignades des del departament, podem gestionar les mancances puntuals que puguin tenir alguns alumnes del centre.

 

Com volem que sigui la nostra escola en relació amb l’alumnat, els docents i les famílies?

 

Alumnat: 

Com ja hem dit, volem un alumnat competent. Preparat per poder utilitzar la tecnologia com una eina per poder aprendre. Que sàpiguen evolucionar en el context de la societat que els envolta, fent un ús responsable dins d’aquest món digital.

 

Docents:

Els mestres han de ser els impulsors d’aquest procés. Han de fer l’acompanyament de l’alumnat en les diferents fases del seu aprenentatge. Per això també és necessari una constant formació per garantir el coneixement de les noves eines tecnològiques que van sorgint (aplicacions, programes, recursos…).

 

Famílies:

En aquest procés ha d’estar implicada tota la comunitat educativa. Tot i que l’escola no pot garantir al 100% que hi hagi una continuïtat fora del centre en el treball dels objectius plantejats, sí que ha de ser capaç de vetllar per facilitar que tothom tingui les mateixes oportunitats (accés a internet i maquinari adequat).

Desplaça cap amunt
Ves al contingut