VISITA A LA BIBLIOTECA DELS NENS I NENES DE 3r

El dia 15 de maig els alumnes de tercer de l’escola l’Estel vam anar a la biblioteca municipal. Ens va rebre la Rossi, una senyora que va ser bibliotecària molt temps. En primer lloc ens va recordar les normes de la biblioteca i després ens va explicar l’origen del nom de les cases com: cal Fuster, cal Fusteret…. Ens va dir que hi havia cases que es deien pel cognom, altres per l’ofici i algunes no tenien res a veure. També ens va explicar la llegenda del pou del diable:

La llegenda diu que tot va començar al carreró de les bruixes, una bruixa que vivia allí li va dir a un pagès que portés un canut a un altre bruixot que vivia a Calaf. La bruixa el va advertir que no obrís el canut per res del món. però passat Sant Guim de Freixenet, al costat de la masia de Benviure, la curiositat el va vèncer i va obrir el canut. Immediatament van començar a sortir grills que deien:

– Cri-cri, què farem? què farem?

Al cap d’una estona tots els grills van dir:

– Cri-cri, farem pou!

Llavors els grills es van convertir en diables i van començar a cavar. Amb un cove portaven la terra cap a Mallorca i feren una muntanyeta. És l’únic lloc de l’illa on hi ha timó.

Després d’explicar-nos aquesta llegenda, vam llegir una mica i vam tornar a l’escola molt contents.

Ens va agradar molt!

Gràcies Rossi!