Sortida al parlament

El passat dimecres 7 de febrer de 2018 els nens i nenes de l’escola l’Estel van anar a fer un taller al parlament de Catalunya que es deia sóc diputat. Vam arribar al voltant de les 11h . Seguidament vam entrar a l’edifici del Parlament. Com a curiositat, dir-vos que el Parlament no sempre s’ha anomenat com a tal ja que primer per exemple es feia servir per guardar armes a la guerra Civil. L’objectiu era aprendre com s’escollia el president de la Generalitat. Els passos eren els següents: primer els portaveus explicaven els punts parlamentaris (els programes) que vam fer anteriorment a la classe. A continuació vam buscar aliances amb un altre grup per tenir la majoria parlamentària. Al final el president de la Generalitat, no va sortir escollit perquè no va rebre els vots suficients. També vam visitar el Parlament i vam veure l’hemicicle.

Dir-vos que els alumnes  estàvem dividits en 4 grups: el groc, el vermell, el blau i el verd. El taller entre altres coses consistia en imitar els membres del Parlament, tasca gens fàcil donada la responsabilitat que tenen. Una de les coses va ser que cada grup aportés 5 idees per millorar Catalunya.

Abans de marxar amb l’ autocar vam dinar al parc de la ciutadella i per acabar vam tornar a l’escola.

Cliqueu la imatge si voleu veure més fotos de la sortida:

Mariona Rego i Maria Rossique