VISITA A L’EXPOSICIÓ “DONES RURALS, DONES DE LLEIDA”

Els alumnes de CM i CS de la nostra escola van visitar l’exposició “Dones rurals, dones de Lleida”, exposició que es va realitzar  a la sala d’actes de l’ajuntament de Sidamon, i que estava organitzada per l’Institut català de les Dones.

Aquesta exposició posa en valor la tasca que van realitzar diferents dones de les nostres contrades, dones anònimes moltes vegades i que han estat referents per a altres dones.

Volem destacar la figura de la Rosa Español Escribà de Sidamon. Una empresària de l’agricultura, que malgrat el fet d’estar sola al capdavant del negoci, va ser una dona valenta que va poder tirar endavant amb la venta de hortalisses, primer a nivell local per passar a obrir-se mercat dins la comarca.

Els/les alumnes van realitzar un “Kahoot”, organitzats en petits grups, tots van poder resoldre les qüestions que se’ls van posar. Cosa que va fer que tots els grups han rebut el seu diploma.

De premi i gentilesa de l’ajuntament de Sidamon hem rebut una subscripció a la revista Cavall Fort, que la gaudirem molt.

Moltes gràcies a l’Ajuntament i a la Sandra per organitzar-nos aquesta activitat.