I1 I I2 A L’ESCOLA

Com ja sabeu aquest curs hem incorporat a l’escola els infants del 1r cicle d’educació infantil.

Hem estat treballant la seva adaptació, les seves senyoretes són la Carme i la Marta, cada dia estan més a gust i gaudeixen més de les activitats.

Un dels aspectes primordials és que els nens i nenes se sentin segurs i protegits.

Són la classe del cargols.

Com a metodologia de treball donem prioritat al joc i a les activitats manipulatives. Gràcies a això afavorim i provoquem:

L’espontaneïtat, curiositat, participació, iniciativa i creativitat dels infants.

L’observació directa, la manipulació i l’experimentació estimulen la veritable activitat cognitiva, que són les relacions del nous sabers i els elements ja disponibles en la seva estructura mental.

Potenciar que l’infant hagi d’utilitzar el descobriment com ha un mitjà per a nous aprenentatges.

Potenciar la memòria comprensiva, és a dir, el record d’allò que s’ha après, que li servirà de base per als nous aprenentatges.

Afavorir que la intervenció de l’educadora hagi d’anar adreçada a facilitar a l’infant el desenvolupament de capacitats, d’un autoconcepte positiu i d’una conducta progressivament autònoma.

El joc és vital pel desenvolupament harmònic dels més petits i és també una forma de conèixer el món, que es conegui ell mateix i als altres.