EL MES MÉS ORTOGRÀFIC

Durant tot el mes de novembre, a l’escola treballem l’ortografia amb un programa d’innovació anomenat “El mes més ortogràfic”. Des dels més petits fins al més grans, hi dediquem 30 minuts diaris. Els més petits jugant per treballar la memòria visual, i a partir de 1r, amb el treball directe sobre les paraules del curs que els pertoca.

Els exercicis que es realitzaran durant aquestes sessions aniran encaminats a treballar habilitats essencials per a la millora de l’ortografia: exercicis d’atenció, memòria visual, trucs ortogràfics i normes ortogràfiques.

Així doncs, a l’etapa d’Infantil l’alumnat treballarà només amb les imatges que la mestra projectarà a la pissarra digital. El treball que hauran de fer els alumnes consistirà en observar atentament la imatge, recordar-la i després respondre a les preguntes que formularà la mestra.

Les preguntes seran del tipus:

• De quin color és la segona lletra?
  • Quin animal hi ha després de l’ovella?

Per fer aquesta tasca disposarem de 4 blocs d’imatges ( dibuixos, lletres, números i peces de roba), una per cada setmana del mes.

Pel que fa a l’educació primària, l’activitat es basa amb un treball de  lletrejar paraules, tant de davant al darrere com a l’inrevés. Així, ens assegurem que l’alumnat sap correctament com s’escriu aquella paraula. També tenim 4 sobres, numerats de l’1 al 4, en els quals les paraules van viatjant del sobre 1 al 2, del 2 al 3 i del 3 al 4 cada dia que encerta la paraula, i si no l’encerta torna a baixar al sobre 1. L’objectiu és aconseguir portar el màxim de paraules possibles al sobre 4.

Aquest ja és el 4t curs que treballem aquest projecte!!