L’ESCARABAT RINOCERONT I LA SEVA LARVA

La setmana passada vam rebre una visita inesperada a l’escola, l’Eva ens va portar un escarabat gegant i una estranya eruga a la nostra petita comunitat. Ens va explicar que els va trobar el seu pare tallant troncs d’arbre i entre les escorces, van aparèixer. No sabem ben bé què són ni què necessiten per viure, i això ens amoïna, perquè si els tenim a l’escola volem que estiguin la mar de bé i no els falti de res. Així doncs els hem observat per separat, veient les semblances i diferències entre ells, guaitant si dormen, mengen o es relacionen, tot intentant esbrinar què necessiten per viure. Vam poder veure que l’escarabat era molt gran (5 cm aproximadament), era de color marró i negre, tenia pèls i sis potes. Pel que fa a l’erugueta, vam veure que era blanca i tenia un gran bec marró i que li agradava enterrar-se sota terra.
Crecant vam trobar informació i vam veure que el que teníem a la classe no era ni més ni menys que un escarabat rinoceront femella i la seva larva! En esbrinar-ho ens vam reunir per veure on viuen aquests animals i què necessiten per estar bé. Hem descobert que aquests animals necessiten troncs en descomposició per alimentar-se i que viuen molts anys (la larva triga entre 3 i 6 anys en transformar-se en escarabat).

Veient que no li podem oferir les condicions idònies per el seu desenvolupament òptim i respectuós, vàrem decidir sortir al bosc i cercar el tronc perfecte per a ells. Guaiteu, ja són lliures i desitgem que feliços a la seva nova llar.