8 de març, dia internacional de la dona.

Diumenge 8 de març és el Dia Internacional de les Dones o el Dia de la Dona Treballadora.

És un dia en què les escoles i les institucions podem aprofitar per sensibilitzar sobre les desigualtats de gènere a la nostra societat i les actituds masclistes.

Concretament, a la nostre escola i altres entitats educatives, tenim el deure d’educar els infants en la coeducació i la igualtat d’oportunitats entre dones i homes.La coeducació respecta la diversitat i reconeix la individualitat dels nens i nenes independentment del seu sexe i contraresta l’educació sexista. A més a més, quan coeduquem, treballem per no perpetuar els estereotips i els costums sexistes de la nostra societat, de manera que les nenes i els nens se senten respectats i en igualtat d’oportunitats.

Durant tota la setmana hem volgut fer visible aquest treball en coeducació que fem durant tot l’any a l’escola. Els infants de primària han treballat diverses dones que han fet activitats o fets remarcables pel nostre dia a dia. Teniu el mural a les portes de l’edifici de primària. Les entrades i sortides de l’escola les estem fent amb músiques cantades o escrites per dones.  Els mes petits de l’escola també treballen el tema amb històries o contes de dones. El vestíbul general de l’escola tenim una petita mostra de llibres de dones. I demà divendres els alumnes de primària acabarem de treballar el tema amb una obra de teatre que ens ha aconseguit l’ajuntament per conscienciar els nostres alumnes.

L’equip de mestres.