Global Scholars 2023-24: “Nature and Our Cities”

Per segon any consecutiu, a 6è seguim participant del Global Scholars. És un programa internacional d’aprenentatge en línia que connecta estudiants d’escoles situades en ciutats d’arreu del món amb l’objectiu de preparar-los per esdevenir ciutadans globals. Aquesta iniciativa proporcionada pel Departament d’Educació, està adreçada a estudiants d’entre 10 i 13 anys, i facilita la interacció i el debat a través de fòrums en línia en una plataforma segura creada només per aquest programa anomenada Schoology. Aquest espai de debat virtual permet que les i els joves comparteixin idees i experiències, i promou el desenvolupament de projectes multimèdia a l’entorn de temes d’interès general dins l’espai escolar.

Enguany la temàtica està centrada al voltant de la natura: “Nature in Our Cities”. A l’inici de cada curs, ens presentem les diferents escoles participants dins del grup de treball. Al llarg del curs hem estat investigant la natura i espais verds (Nature & green spaces) que envolten l’escola i les nostres ciutats, debatent i investigant els aspectes beneficiosos per la nostra salut (human health benefits) i quina importància tenen els processos naturals en el manteniment saludable de la Terra (ecosystem processes). En aquesta observació de l’entorn, vam anar al Bosquet i ens vam fixar en quina flora i fauna detectàvem, elaborant una guia de natura del Bosquet de la Lluna (Community Nature Guide). Més endavant, vam proposar una remodelació d’un espai buit de Cerdanyola per convertir-lo en un espai verd (Scale Model + audios) i també vam veure les diferències i semblances entre ciutats i natura amb una Escola de Bombai (Mumbai School Videocall + audios; Kokshetau Videocall). Per últim vam estar investigant les problemàtiques de la biodiversitat que observàvem en el nostre entorn i vam elaborar una petita enquesta al Cicle Superior, vam analitzar els resultats i interpretar les dades en unes infografies (Biodiversity Infographics) sobre Biodiversitat.

Actualment estem immersos en la planificació i organització d’un esdeveniment de neteja a l’espai del Bosquet, l’hem anomenat Cleaning Day i es celebrarà el proper divendres 31 de maig a les 15:15. Qui vulgui participar serà benvingut! Paral·lelament, estem recollint totes les investigacions i recerques del curs en una Revista de divulgació científica, or Scientific Magazine

We will keep you informed!