LA NOSTRA GRANJA DE FORMIGUES

Tot just tornar de vacances han aparegut a l’escola 3 granges de formigues amb els seus habitants, una per cada classe de Cicle Mitjà. A cada granja n’hi ha algunes d’obreres i una reina a la que haurem de cuidar molt bé.

Ahir vam anar a buscar a l’Ajuntament la granja de 4t ja que el Francesc ens va dir que havia arribat alguna cosa per nosaltres i després del pati ens hi vam arribar. Un cop a l’escola la vam muntar i el mestre Albert ens va explicar quina classe de formigues són i quines són les principals cures que havíem de tenir per tal de mantenir-les vives.

La nostra colònia és de MESSOR BARBARUS i són granívores (mengen petites llavors). Un cop vam dissenyar la casa, les vam posar dins, en el recipient en que havien arribat i elles van anar sortint i inspeccionant el terreny. Esperem que s’adaptin aviat i puguem anar veient com creixen i com construeixen el seu propi formiguer.

Durant el que queda de curs les anirem estudiant i observant i intentarem que la nostra reina tingui formiguetes!

Els nens i nenes de Cicle Mitjà i el professorat volem donar les gràcies a l’Ajuntament per aquest regal tant especial!

CLIQUEU PER VEURE LES FOTOS