C. MITJÀ AMB LA OVEJA ESQUILADA

Tasca cooperativa: LA OVEJA ESQUILADA

Els alumnes de Cicle Mitjà comencem la sessió de treball visualitzant el vídeo titulat “La Oveja Esquilada”.
Un cop finalitzat el vídeo procedim a comentar-lo i parlar-ne breument amb tot el grup amb la finalitat de comprovar si han comprès el contingut i moralitat de la història. Quan ha estat necessari les mestres hem intervingut per ajuda’ls a resoldre algun dubte o qüestió plantejada.
També els animem perquè es formulin preguntes. Algunes de les que han elaborat amb ajuda de l’equip cooperatiu han estat:
– Quins personatges apareixen en la història?
– Al principi de la història, com creus que se sent el xai?
– Tot el que li passa al xai és bo?
– Tots els personatges ajuden el xai quan se sent malament?
– Hi ha algun personatge que faci sentir malament al protagonista?
– Què hauria passat si no hagués intervingut el “conílop” en la història?
– Què és el que fa que el protagonista es torni a sentir bé amb si mateix?
A continuació ens dividim en grups de quatre alumnes dibuixant cadascú un personatge del curt. Al darrere anotem els aspectes positius del personatge i els que li cal millorar sempre consensuats amb el grup de treball cooperatiu.
Llavors surten els xais de cada grup per ensenyar els dibuixos i comentar les reflexions, i així successivament els altres tres grups de personatges.
A partir d’aquesta tasca hem arribat a la següent conclusió:
Si veiem que a un company li passa alguna cosa una mica desagradable, podem suposar que no se sent bé amb si mateix i que no s’agrada tant com abans. Per això hem d’ajudar-lo en tot el possible, és fonamental fer-li costat i dir-li coses positives.

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES FOTOGRAFIES