A CI APOSTEM PER UNA ALIMENTACIÓ SALUDABLE, EQUILIBRADA I SOSTENIBLE!

Des dels programes escolars de fruites, hortalisses i llet durant aquest trimestre l’alumnat de Cicle Inicial hem pogut gaudir de diverses activitats que ens han oferit.

A principis de mes vam realitzar el taller “On és el dinar?'” a l’escola en el qual vam aprendre quines són les fruites i hortalisses de temporada, la importància dels productes de proximitat i el recorregut que fan els aliments del tros fins que arriben al plat. Vam dur a terme diversos jocs molt divertits.

També vam fer una sortida a l’explotació agrícola i ramadera “Del tros a la Llar” situada a la partida de Rufea a Lleida. Uns dies abans de la sortida vam fer unes activitats interactives a l’aula en les que ens proposaven una sèrie de reptes a assolir relacionats amb l’alimentació saludable, equilibrada i sostenible. A la sortida del passat dia 10 de juny vam poder aprendre com viuen els pollastres, com s’alimenten i quants dies de vida tenen abans d’anar a l’escorxador. També vam observar plantacions d’ordi i panís així com d’arbres fruiters, com ara peres i pomes i els sistemes de reg que s’utilitzen. A més a més vam veure uns horts on hi havien plantat tomateres, carabassons, albergínia, etc. Després d’això vam realitzar un joc dinàmic en el qual havíem de classificar fruites, hortalisses i làctics i identificar els aliments “intrusos” que ja no es podien consumir. Finalment, vam plantar el nostre propi enciam i vam finalitzar la jornada amb un tast de fruites i hortalisses. Malgrat la calor, va ser un dia rodó! En aquesta sortida vam assolir el segon repte.

El tercer repte venia del futur, concretament del 2100, i la senyora Poma ens va dir que havien oblidat el que era una alimentació saludable, equilibrada i sostenible. Amb una càpsula del temps vam enviar-los missatges per a recuperar la memòria i tornar a gaudir d’una bona alimentació.

Clica aquí per veure les fotos