El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi, per fer-la la comissió digital del centre va decidir emprar diferents eines diagnòstiques:
- Eina Selfie: una eina gratuïta, creada per la Comissió Europea, per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi del seu grau d’implementació de les tecnologies digitals. A donat resposta al qüestionari Selfie el 100% de l’equip directiu, el 94% de l’equip docent i el 95% de l’alumnat (s’ha passat a l’alumnat de 3r, 4t, 5è i 6è).
- Enquesta a les famílies per poder recollir la seva visió sobre la maduresa digital del centre. En aquest cas han respost un total de 74 famílies de l’escola.
A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, s’han detectat els punts forts i les oportunitats de millora del centre, que ens permetran establir els objectius de l’Estratègia Digital i ens ajudaran a establir i millorar la Cultura Digital del Centre.
PUNTS FORTS |
OPORTUNITATS DE MILLORA |
- Noves modalitats d’ensenyament
- Accés a internet
- Assistència tècnica
- Participació en la formació permanent
- Ús de recursos educatius en línia
- Comunicació amb la comunitat educativa
- Adaptació a les necessitats de l’alumnat
- Destreses digitals per a diferents matèries
- Aprendre a comunicar
- Espai Escolar
- Competència digital del professorat i seguretat en l’ús de les tecnologies
- Accés de l’alumnat a dispositius fora de l’escola
|
- Desenvolupar l’estratègia digital juntament amb la comunitat educativa
- Avaluació del progrés d’ús d’eines digitals al centre
- Debat sobre l’ús de la tecnologia al centre
- Infraestructura
- Dispositius digitals per a l’ensenyament
- Intercanvi d’experiències
- Ús d’entorns virtuals d’aprenentatge
- Foment de la creativitat
- Avaluació de les destreses
- Autoreflexió sobre l’aprenentatge
- Comentaris a altres alumnes sobre el seu treball
- Creació de continguts digitals
- Experiència en l’ús d’entorns virtuals d’aprenentatge
- Organització de recursos digitals en línia
|