Per començar la nostra història que millor que una petita auca.

I aquí la teniu (encara que continuem fent història):

Situada al barri centre de la ciutat, l’escola Anselm Clavé és la primera escola pública que tingué Cornellà i fou inaugurada el 1921.
Als primers anys de la dècada del 1900 va augmentar la demografia a Cornellà de Llobregat gràcies al desenvolupament de la indústria local, que va comportar que moltes parelles joves s’instal·lessin a la localitat provocant així un augment de la natalitat important. En aquella època, els nens més petits rebien una mínima escolarització que consistia en l’alfabetització, però no tots tenien a l’abast aquesta escolarització, ja que els centres que existien a la localitat només eren centres privats i escoles religioses. Aquesta situació va ser una raó que motivà la construcció d’un centre docent públic gratuït perquè així tots els alumnes poguessin rebre ensenyament primari sense cap tipus de distinció.
Encara que van haver-hi dificultats en la construcció de l’escola, sobretot a causa dels problemes econòmics de l’administració municipal, l’escola es va inaugurar l’any 1921 gràcies a una comissió integrada per diferents representants de la vida política, social, econòmica i cultural de la població.
El nou edifici s’ubicà al carrer de la Rambla i coronava el tram final del carrer encara que l’accés es trobava al carrer del gel (actual Doctor Carulla). L’escola estava destinada a nens i nenes, encara que no permetia que les classes fossin mixtes, les instal·lacions van quedar dividides des de primer moment. El pati quedava separat per un mur.
Amb la victòria del règim franquista, l’any 1939, l’escola es va sotmetre a una depuració d’idees republicanes i va haver de seguir la ideologia del nou règim.
A l’any 1968 va desaparèixer la separació entre nens i nenes. A la dècada dels 70 l’escolarització començava a P4 i finalitzava a 8è, la llengua vehicular només era el castellà.
En aquella època el pati era més gran que actualment, ja que el menjador, la classe d’informàtica i l’aula de música no hi eren, i a més, al pati de dalt, és a dir, el terrat, hi havia un hivernacle. En aquesta dècada es va fer l’ampliació de l’escola amb la construcció del nou mòdul a la carretera d’Esplugues.
Actualment a l’escola continuen fent-se petites reformes i actualitzacions, ja que cal mantenir l’edifici i adequar-lo a les noves necessitats.