L’escola

L’escola Anselm Clavé és una escola catalana de titularitat pública, oberta a tothom, integradora i que té com a objectiu la formació de persones solidàries, tolerants, respectuoses i lliures.
Està situada al barri antic de Cornellà. Va ser fundada el 1921, és l’escola més antiga de la ciutat. Es conserva l’edifici inicial. Aquest edifici ha tingut diferents remodelacions i ampliacions, fins a convertir-se en el centre actual, d’una línia.
L’escola es troba ubicada al municipi de Cornellà de Llobregat, al carrer del doctor Carulla, 1, en ple barri antic.

Segons la nostra ideologia, els nostres trets principals d’identitat són: inclusió, laïcitat i respecte amb la pluralitat
El principis rectors són:
a) El respecte dels drets i els deures que deriven de la Constitució, l’Estatut i la resta de legislació vigent.
b) La transmissió i la consolidació dels valors propis d’una societat democràtica: la llibertat personal, la responsabilitat, la solidaritat, el respecte i la igualtat.
c) La universalitat i l’equitat com a garantia d’igualtat d’oportunitats i la integració de tots els col·lectius, basada en la coresponsabilitat de tots els centres sostinguts amb fons públics.
d) El pluralisme.
f) La inclusió escolar i la cohesió social.
g) La qualitat de l’educació, que possibilita l’assoliment de les competències bàsiques i la consecució de l’excel·lència, en un context d’equitat.
h) El conreu del coneixement de Catalunya i l’arrelament dels alumnes al país, i el respecte a la convivència.
i) El respecte i el coneixement del propi cos.
j) El foment de la pau i el respecte dels drets humans.
k) El respecte i la preservació del medi ambient i el gaudi respectuós i responsable dels recursos naturals i del paisatge.
l) El foment de l’emprenedoria.
m) La coeducació i el foment de la igualtat real i efectiva entre dones i homes.
n) L’afavoriment de l’educació més enllà de l’escola.
o) L’educació al llarg de la vida.
p) El respecte del dret de mares i pares perquè llurs fills rebin la formació religiosa i moral que vagi d’acord amb llurs conviccions.
q) L’exclusió de qualsevol mena de proselitisme o adoctrinament.