MOSTRA DE TEATRE CM

En el marc de propostes d’activitats del projecte PROA +, enguany s’ha engegat una activitat extraescolar de teatre per a l’alumnat de cicle mitjà. Durant les sessions setmanals s’ha pogut treballar diferents aspectes importants, entre ells, l’expressió oral i les habilitats socials i emocionals.

Per concloure l’activitat, l’alumnat va fer una mostra de teatre, oberta a altres centres de Tàrrega i a les famílies, a l’Ateneu.

Us deixem un recull d’imatges

Trobada de KORFBAL

El proppassat divendres, 24 de març, i dins les activitats esportives programades per la comissió esportiva del Pla d’Entorn Educatiu de Tàrrega, es va celebrar una jornada interescolar de korfbal  a les instal·lacions esportives de l’escola Àngel Guimerà. En el korfbal els equips són mixtos, formats per quatre homes i quatre dones a cada formació, i l’àrea de joc es divideix entre les zones de postura i defensa. El korfbal manté certes similituds amb el bàsquet, i de fet se’n considera una evolució, influenciat pel ringball suec. Les cistelles de korfbal són de vímet, o plàstic actualment, i estan subjectes a un pal alt.

La jornada va ser tot un èxit, tant de participació com d’assistència de públic. Enhorabona a tots i totes els esportistes i a l’organització.

DIA ESCOLAR PER A LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

El passat dilluns dia 30 de gener l’escola va commemorar el Dia Escolar per a la No
Violència i la Pau.

Durant el matí, l’alumnat de 4t va participar en una activitat col·lectiva on hi van col·laborar altres alumnes dels centres educatius de la ciutat. Van realitzar un trencaclosques que es va exposar a la plaça Major de Tàrrega. Es tracta d’un puzle dissenyat per Erik Schmitz amb animals del món que units formen un cercle.

Per la tarda, tot l’alumnat del centre també va confeccionar un mural conjunt, però aquesta vegada, amb la paraula “PAU” escrita en totes les llengües que es parlen a l’escola. Cada aula va ser encarregada de fer una paraula que vam adjuntar en un gran signe de la Pau. A més a més, l’alumnat de 6è va llegir el Manifest del Dia de la Pau.

Per acabar, tota l’escola va cantar una cançó, “Vivan las manos de colores”, que juntament amb una coreografia es va concloure amb aquest jornada. Sense dubte, va ser tot un clam per a la diversitat.

#DENIP2023

JORNADA ESPORTIVA AL PARC DE SANT ELOI

El passat divendres dia 3 de juny, l’alumnat de 4t es va desplaçar fins al Parc de Sant Eloi per participar en una Jornada esportiva organitzada pel Pla Educatiu d’Entorn amb el suport del Consell Esportiu de l’Urgell.

Allí van poder gaudir de moltes activitats i esports, alguns d’ells practicats amb anterioritat a l’escola des de l’àrea d’educació física.

Va ser un matinal molt divertit!

DIA DE LES LLENGÜES MATERNES

El passat dia 21 va ser el Dia Internacional de les Llengües Maternes. A l’escola l’hem volgut commemorar aprofitant la nostra diversitat lingüística i cultural.

Durant aquesta setmana, hem descobert llibres multiculturals en diferents idiomes, hem conegut les diferents llengües maternes que parlen els alumnes de l’escola i properament ho plasmarem en un mural conjunt.

També  els nens i nenes han portat diferents elements culturals i lingüístics, com ara contes, poemes, cançons, endevinalles objectes, d’aquesta manera hem contribuït a la descoberta de les llengües i cultures que més a prop tenim.

DIA ESCOLAR DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

El dia 28 de gener, l’alumnat de sisè va participar  a l’acte organitzat pel Pla Educatiu d’Entorn 0-20, celebrat a la Plaça Major de Tàrrega amb presència de tota la comunitat educativa, compartint  la seva capsa decorada amb missatges a favor de del diàleg i del respecte sota el lema Respecte! Parlem-ne?

Ja, el dilluns 31 de gener del 2022, la nostra escola va commemorar el dia Escolar de la No-violència i de la Pau, apostant a favor del diàleg com a eina de respecte i convivència.

Ens hem trobat al pati de l’escola, on hem llegit el Manifest de la Pau, recordant la figura de Mahatma Gandhi com a referent d’aquest dia, reivindicant una educació per a la Pau, la convivència, la tolerància, la solidaritat i el respecte als drets humans. Després, hem cantat el “Swing de la Pau”.

Finalment, cada classe ha fet enlairar un fanalet amb un missatge de pau i diàleg a dins per tal de simbolitzar l’acte i desitjant que aquests missatges es puguin complir.