Fent Camí

El FENT CAMÍ és un programa de diversificació curricular i de transició a la vida adulta,  adreçat a alumnes amb necessitats especials de suport educatiu que tenen edats compreses entre 16 i els 21 anys. Amb aquest programa es pretén oferir una formació integral a l’alumne/a tot preparant-lo i acompanyant-lo en el procés de creixement personal que suposa el pas cap la vida adulta, i també guiatge en el procés d’orientació i formació pre-laboral.

El projecte FENTCAMÍ persegueix aquests objectius:

•  Acompanyar i facilitar el procés de transició a la vida adulta i el món laboral dels nois i noies.

La nostra finalitat és avançar en el desenvolupament integral de l’alumne/a i, per això, cal ajudar-lo a desenvolupar tot el conjunt d’habilitats personals, socials i emocionals necessàries per a poder dur una vida adulta el més autònoma possible. Això també implica el desenvolupament d’estratègies pre-laborals i d’habilitats personals, socials i emocionals que són necessàries per poder accedir al món laboral.

•  Allargar l’etapa educativa de l’alumnat

L’escolarització en el nostre centre permet allargar l’etapa educativa i així poder avançar en l’assoliment de les competències bàsiques concretades en el Pla Individualitzat de cada noi/a.

• Orientar els i les alumnes en la definició del seu itinerari professional personal

Es realitza un acompanyament dels joves en la definició del seus interessos i habilitats professionals a través de la tutoria individual i grupal i de la formació i orientació laboral contínua.

• Oferir la oportunitat de conèixer diferents oficis i de realitzar tallers pre-laborals i d’àrea domèstica.

Mensualment, els alumnes poden visitar diferents empreses o entitats relacionades amb el món laboral i el projecte que estan treballant. A l’escola, a més, setmalment realitzen tallers pràctics (marqueteria, costura, bricolatge…) i d’àrea domèstica per adquirir habilitats i destreses pre-laborals i d’autonomia.

• Realitzar pràctiques formatives en entorns laborals ordinaris

L’alumnat que ha assolit el nivell de competències necessari, tindrà la possibilitat de poder fer pràctiques en entorns laborals ordinaris sempre que sigui possible. Aquesta oportunitat, apropa els i les joves a la realitat laboral i estimula comportaments madurs.

CRITERIS PEDAGÒGICS I CONTINGUTS DIDÀCTICS

Aquesta imatge recull i sintetitza els principals criteris pedagògics del Fent Camí: