Participem del programa d’innovació PLA EDUCATIU D’ENTORN

Des del curs passat que participem en el programa d’innovació Pla Educatiu d’Entorn 0-20, un programa que sorgeix de la col·laboració entre l’Ajuntament de Ripoll i el Departament d’Educació.

Els Plans educatius d’entorn 0-20 promouen el pas del projecte de centre al projecte d’àmbit comunitari amb la voluntat de donar una resposta comunitària més eficaç i coordinada als reptes educatius. Així mateix, aposten per generar un contínuum educatiu (formal i no formal) que incrementi les possibilitats d’èxit acadèmic, personal i relacional de l’alumnat, alhora que fomenten l’orientació i acompanyament de l’alumnat i les seves famílies dels 0 als 20 anys, especialment en la transició d’etapes educatives i situacions de vulnerabilitat. També contribueixen a la construcció d’un país cohesionat des de l’equitat, el respecte a la diferència en un marc de valors i elements compartits i el compromís cívic.

Ens plantegem els següents objectius:

• Potenciar l’acció tutorial, l’orientació i l’acompanyament dels alumnes i les famílies per realitzar activitats que connectin l’educació formal i no formal segons les seves necessitats i interessos.
  • Alinear l’acció tutorial amb el SOAC.
  • Implicar a l’alumnat en els espais de participació (aula, centre i entorn).
  • Elaborar el Pla d’Acollida de les famílies.
  • Participar en un projecte d’àmbit comunitari.

Per ajudar a implementar aquest programa d’innovació, s’ha dotat el nostre centre amb mitja TIS (Tècnica en Integració Social).