10 ANYS PARTICIPANT A ART-ESCOLA!

Un curs més hem participat a l’edició del programa educatiu i artístic ART ESCOLA conjuntament amb el grup de 6è de l’escola Tomàs Raguer de Ripoll, i que enguany ens ha permès explorar EL JOC des d’una perspectiva artística i multidisciplinar.

Us informem que demà dijous a les 19.00 h s’inaugura l’exposició ART + ESCOLA + JOC a ACVIC Centre d’Arts Contemporànies. L’exposició del treball que hem realitzat et titula:

LA GRAN PINZELLADA
Escola Tomàs Raguer i CEE Ramon Suriñach, Ripoll
6è curs d’Educació Primària i Grups
2 i 3 d’Educació Especial (11 a 19 anys)

A més, divendres vinent, dia 21 de maig a les 19.00 h, s’inaugurarà l’exposició COMPLICITATS, 10 ANYS D’ART I ESCOLA al Temple Romà de Vic. La nostra escola ha participat des de la primera edició en el programa ART-ESCOLA, podeu veure tots els projectes que hem elaborat clicant el pictograma de la imatge inferior.

A continuació us detallem més informació del nostre projecte LA GRAN PINZELLADA_EL JOC

Enguany, com des de fa ja 10 anys, hem participat al Projecte Art i Escola amb els alumnes de 6è de l’Escola Tomàs Raguer. El tema proposat: EL JOC.

Vam iniciar el procés presentant el tema amb una activitat a través de la qual l’alumnat feia una reflexió o «pluja d’idees»: Amb qui m’agrada jugar? L’últim joc que he fet? …. Aquestes preguntes les van anar responent en diferents quadrats que van esdevenir les cares d’un dau que van acabar construïnt. El primer joc: UN DAU.

Vam observar, també, diferents obres de diversos artistes referents a través de l’espai web d’ACVic.

Per a conèxer-nos una mica entre els alumnes d’ambdues escoles vam elaborar una carta individual de presentació . Cada carta contenia diversa informació: nom, mini autoretrat,edat, color preferit, aficions i música preferida. El segon joc: JOC DE CARTES.

Finalment ens vam trobar virtualment per recollir les diverses propostes creatives. De seguida es van anar engrescant a partir de la proposta d’una alumna de fer una «Guerra de líquids».El dia 25 de març, doncs, ens vam trobar per primer cop personalment els alumnes d’ambdues escoles per a la gran guerra, holly, pinzellada…El tercer joc: LA GRAN PINZELLADA.

Tots en dèiem noms diferents però l’objectiu era bastant compartit, pintar-nos amb els pinzells els uns als altres fins que s’acabés la pintura i passar una bona estona plegats.
Un cop acabada «La gran pinzellda» vam recollir la valoració dels alumnes: «ha set molt xulo», «pintura», «diversió màxima»,«alegria» «llibertat» «pura adrenalina» «diversió i una mica d’odi», «diverisó i sofriment».

Enmig del dos «bàndols» hi vam posar unes planxes de metacrilat per a escenificar d’alguna manera el distanciament social que hem estat vivint aquests darrers mesos. Aquestes planxes de metacrilat pintades i les diverses grabacions són els resultats que presentem del nostre procés creatiu que va ser, essencialment, efímer.

Podeu veure-ho tot plegat a l’exposició ART + ESCOLA + JOC a ACVCentre d’Arts Contemporànies de Vic a partir del 13 de maig.

Enllaç del vídeo de presentació del projecte:

Enllaç del vídeo”spot” breu (40 segons):