“Dispositius mòbils i robòtica per a la inclusió educativa”

Durant aquest segon trimestre un grup de mestres i educadores de l’escola hem realitzat una formació sobre “Dispositius mòbils i robòtica per a la inclusió educativa”.
Els objectius d’aquesta formació han estat:
  • Adquirir eines i recursos per a l’ús de dispositius mòbils per a la inclusió educativa.
  • Empoderar als professionals en l’ús i maneig d’Apps educatives i dispositius mòbils.
  • Introduir als professionals en l’ús de diferents entorns de programació (Code.org i Scratch) i robòtica (Bee-bots i Lego Mindstorms).
  • Facilitar la introducció del llenguatge computacional i l’ús del material robòtic en el currículum escolar.

Al llarg de la formació hem començat a aplicar amb l’alumnat tot el que hem anat aprenent.
Algunes de les activitat dutes a terme són:
  • Creació d’un Kahoot per part del docent.
    Es tracta d’una plataforma d’aprenentatge basada en preguntes i respostes que permet aprendre d’una manera motivadora i dinàmica.

• Quiver
    Aplicació que serveix per donar vida a un dibuix prèviament pintat per l’alumne gràcies a la realitat augmentada

• Micro robots
    Joc de taula on cal descobrir, mentalment, la ruta més ràpida que ha de fer un robot per arribar a una determinada casella.

• Bee-bots
    Bon recurs per fer els primers passos en programació. Es treballa la sequënciació, la lateralitat, l’orientació…

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *