Carnestoltes

Divendres 9 de febrer vam celebrar el Carnestoltes a l’escola acompanyats de familiars i amistats de l’alumnat. L’escola es va convertir en un circ amb tota l’entrada decorada per l’ocasió i el porxo com si fos l’interior de la carpa d’espectacles. A l’arribada dels familiars, es va fer una presentació i recepció per part del director de l’escola i la presidenta de l’AMPA donant pas a l’inici de la cercavila de la comparsa del circ. Aquesta estava encapçalada per la batucada realitzada per l’alumnat de secundària i les banderes dels països participants. Tot seguit hi havia alumnes d’infantil i primària que anaven vestits de mags i magues, forçuts i forçudes, pallassos i pallasses, mims,  bosses de crispetes… i acompanyats per tot el professorat que anava vestit de presentadors del circ.

Un cop realitzada la cercavila, l’AMPA ens va oferir un berenar a tot l’alumnat i familiars. Així doncs, vam gaudir de la seva companyia passant una estona conjunta tot ballant, parlant i jugant. Per altra banda, es va muntar un espai de “photocall” on la gent es va poder fer fotos junts utilitzant diferent material per disfressar-se.

Junts vam compartir una diada molt alegre, divertida i festiva.

Sortida a Palol Sabaldòria de Vilafant

El passat divendres 15 de desembre, els alumnes de secundària van poder gaudir d’una sortida al Castell de Palol Sabaldòria. Aquesta sortida està emmarcada dins el projecte “Apadrinem el nostre patrimoni” del Departament d’Educació. El senyor Antoni Cobos (professor, traductor i escriptor ), ens va oferir una visita molt agradable per totes les instal·lacions d’aquest edifici, declarat bé cultural d’interès nacional. Així doncs, vam poder descobrir i entendre com eren  els diferents espais com poden ésser l’ermita, el mas, el castell, les muralles… i la seva funció.

Per altra banda, vam poder relacionar els personatges de la colla gegantera “Els Rajolers de Vilafant” amb la rajoleria de l’edifici, ja que en aquestes contrades el terra és molt argilós i a la zona s’instal·laren molts forns de rajols i totxanes.

UNA TARDOR BEN ANIMADA, AL CEE MARE DE DÉU DEL MONT!!

Al llarg d’aquesta tardor hem anat realitzant diverses activitats relacionades amb aquesta estació, mitjançant la plàstica i l’experimentació a les classes d’infantil. El dimarts 31 d’octubre, vam celebrar la tradicional castanyada incorporant enguany activitats relacionades amb Halloween.

Entre les activitats realitzades destaquem la representació per part dels alumnes de la classe Llevant del conte «Un sopar de por». Així mateix, l’aula d’estimulació es va ambientar de Halloween on s’hi van realitzar una varietat d’activitats d’experimentació, expressió corporal i estimulació. Amb l’alumnat de primària es va realitzar una gimcana per l’entorn del centre i un scape room pels diferents espais de l’escola, on sí es superaven les diverses proves i pistes es podia salvar la castanyera.

Vam finalitzar la setmana amb una representació teatral de la Castanyera, música, ball i castanyes per a tot l’alumnat de l’escola.

Sortida pedagògica: Museu Dalí

El dijous 19 d’octubre de 2023, l’alumnat de secundària va realitzar una sortida pedagògica emmarcada dins l’àrea d’educació artística en educació visual i plàstica. Vam sortir caminant de l’escola per tal d’arribar al museu Dalí de Figueres. Allà, ens van fer una visita didàctica per tot el museu i vam participar a l’activitat anomenada: “animals surrealistes” on els alumnes van poder crear el seu animal surrealista a partir de diferents làmines plastificades i una pissarra magnètica.

D’aquesta manera vam poder conèixer un dels artistes més importants de la història i aproximar-nos a la seva obra mitjançant l’observació i finalment, amb l’activitat, a través dels animals surrealistes, analitzar una part de l’obre d’en Dalí.

Després vam compartir un dinar i una estona d’esbarjo al parc Bosc de Figueres i finalment vam tornar caminant a l’escola.

Inici de curs 2022/23

Benvolgudes famílies,

Tal i com ja sabeu, aquest curs inicia la seva activitat el dia 5 de setembre. L’horari de la primera setmana (del 5 al 9 de setembre) serà de 9:45h a 13:45h, els i les alumnes sortiran després del servei de menjador escolar.

A partir del 12 de setembre l’horari serà l’habitual, de 9:45h a 16:00h.

BON INICI DE CURS!!

Per qualsevol dubte us podreu adreçar al 972 51 34 80, a partir de l’1 de setembre.

Agraïment a Hugo Robles

Per segon any consecutiu, el Gimnàs Judo Club NAKAMA, Vilafant. Va organitzar un entrenament solidari a la Sala Polivalent de Vilafant on es van recaptar 150€ destinats a material esportiu per la nostra escola.

Tots i totes us estem molt agraïts, moltes gràcies!!!

COMIAT

Avui la Comunitat Educativa del CEE Mare de Déu del Mont, expressem la nostra tristesa per la mort accidental de la nostra companya i amiga Cristina M. Vilanova “Tina”.

Deixes una empremta a la nostra escola que sempre ens acompanyarà. Tina, mai t’oblidarem.

DECLARACIÓ RESPONSABLE FAMÍLIES

Benvolgudes famílies,

aquí podreu descarregar-vos el document📄 previ a l’inici de curs per a la incorporació dels vostres fills i filles a l’escola. Cal que el primer dia el porteu omplert i signat.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

Tornem a l’escola!!

Les mestres de l’escola ens han preparat un vídeo perquè puguem veure com serà la tornada a l’escola seguint les mesures de prevenció per la COVID-19.

PLA D’ORGANITZACIÓ PER A L’INICI DE CURS 2020-21

Benvolgudes famílies,

ens tornem a trobar a l’escola després d’aquest final de curs diferent.

Iniciem el nou curs escolar dins el marc de la pandèmia per COVID-19 i degut a això, us presentem un document per tal que tingueu informació de com serà el funcionament d’aquest curs.

PLA D’ORGANITZACIÓ PER A L’INICI DE CURS 2020-21
CEE MARE DE DÉU DEL MONT

Estem a la vostra disposició al telèfon de l’escola per a resoldre dubtes i/o aclariments.

Ballem