INFORMACIÓ GENERAL SECUNDÀRIA

Els alumnes que atenem en l’etapa de Secundària es troben de plè en l’etapa evolutiva anomenada adolescència, tenen entre 12 i 16 anys. Aquestes edats es caracteritzen per processos de canvis i de transició de l’ infantesa cap a la vida adulta.

Al llarg d’aquesta etapa apareixen alguns canvis importants com ara: el coneixement i l’acceptació del propi cos i els seus canvis, la descoberta de les relacions afectives i de la sexualitat, l’adquisició d’un sistema de valors per viure i conviure en la societat i el desenvolupament de les relacions socials ampliant així el seu cercle social.

Aquest curs 23-24 a l’etapa de Secundària som  9 tutories amb un total de 46 alumnes.

Els grups tutoria són:

Tutores: Laia Olmos
Educadors:Cristina Arenas
Tutora: Maria Correa / Jennifer Díaz
Educadora: Alícia Cano
Tutores: Élida Rodríguez
Educadora: Éila Muro
Tutora: Laura Escalona
Tutores: Lourdes Torner / Mar Reyes

Educadora: Lorena Sánchez

Tutora: Raquel Henarejos
Educadora: Sílvia Aliaga
Tutora: Carla Guilana
Tutores: Núria Torres

Tutora:
Núria Tamboleo
Educadora:
Noelia López

Els objectius generals de l’Etapa són:

•  Desenvolupar l’autonomia personal i social
  •  Augmentar el grau d’assoliment de competències bàsiques funcionals per a la vida diària
  •  Desenvolupar la pròpia identitat a partir d’una autoimatge positiva
  •  Assolir uns valors de vida per a una bona convivència i actuar d’acord amb ells

Les àrees curriculars que treballem són:

• Àrees Instrumentals: matemàtiques i llengua catalana.
  • Coneixement del medi Natural, social i cultural.
  • Tutoria.
  • Educació artística: visual i plàstica.
  • Educació artística: música

Per complementar l’àrea de Coneixement del Medi treballem tres crèdits a més a més: Educació Vial, Educació Mediambiental i Educació per la Salut.

Els aspectes de Tutoria els treballem a partir del Projecte que duem a terme el primer trimestre d’activitats com el Teatre, Ombres Xines, dinàmiques d’interacció i cohesió social….

En aquesta etapa s’introdueixen dos TALLERS: Jardineria i hort ecològic, i Taller Domèstic. Ambdós tallers aporten als alumnes vivències pràctiques en relació a aspectes del món laboral i de les tasques de la vida diària (comprar, cuinar, netejar…).

Les Noves Tecnologies es treballen en sessions específiques d’Informàtica i de Pantalla Tàctil , així com en d’altres àrees com a eina de treball i a través del Projecte “Movem-nos!” que realitzem amb alumnes de sisè del CEIP Camí del Cros.

També fem activitats esportives com el pàddel i hipoteràpia i participem a les olimpíades i a l’open day.

Finalment fem sortides relacionades amb les unitats didàctques que treballem i sortides culturals i de descoberta de l’entorn.

A final de curs, bianualment,  anem de colònies.