INFORMACIÓ GENERAL POST OBLIGATÒRIA

Aquesta etapa atén alumnes amb edats compreses entre els  16 i els 18 anys, amb possibilitat de demanar una pròrroga d’ un o dos anys en casos excepcionals  i comptant sempre  amb el vist-i-plau d’inspecció.

Aquest curs 23-24 a l’etapa hi ha 9 tutories amb  un total de 55 alumnes.

Els grups tutoria són:

Alumnes: Bárbara, Alba, Marina, Víctor, Raúl, Maria i Junior.
Tutora: Helena Velaure                                          Educador: Adriana Pons
Alumnes:  Juan, Augusto, Xavier, Alberto, Raúl i Hugo
Tutora:
Sara Ribas
Mestra de Suport:
Núria Martínez
Alumnes: Ilyas, Alejandro, Marçal, Miguel A., Carla i Arnau
Tutores:
Maria Llorens i Noèlia LaraMestra de Suport: Marta Domínguez.
Alumnes: Júlia, Martí, Maria, Marc i Alba
Tutora: Eugènia MireteEducador: Oriol Beltran
Alumnes:  Héctor, Ilyas, Adolfo i Martí
Tutora:
Jordi Ballús
Educadors: Irene Soto / Arnau Espejo
Alumnes: Izan, Valentin, Ruben, Joel, Víctor, Théo i David
Tutores:
Anna Casaponsa / Cristina Castellví
Alumnes: Ignasi, José M., Alexandra, Héctor, Marina
Tutora: Roser Antonell
Educador: Sílvia Pascual
Alumnes: Marc, Oriol, Nerea, Buly, Eloi, Guillem
Tutora:
Ariadna Luis
Educador:
Ferran Punzón
Alumnes:  Amanda, Michel i Mariona                     
Tutores:
Montse Matamoros  / Patricia Burgos                  Educadora: Neus Escudé

Els Objectius que com etapa ens plantegem són:

  • Desenvolupar i consolidar les habilitats físiques, cognitives, comunicatives i afectivo-socials que contribueixen a potenciar l’autonomia personal.
  • Fomentar la participació en els contextos de la vida adulta: domèstica, laboral, ús dels serveis públics, comerç, oci i temps lliure entre altres.
  • Consolidar aprenentatges adquirits en l’ensenyament bàsic obligatori, especialment en el referent a les habilitats comunicatives i numèriques, el raonament i la resolució de problemes de la vida quotidiana.
  •  Potenciar hàbits relacionats amb la salut i la seguretat personal, l’equilibri afectiu i la relació amb els demés en diferents entorns socials i laborals

Per acoseguir aquests objectius tenim estructurat el treball en diferents Àmbits :

  •      Desenvolupament personal: Identificar i treballar les habilitats de cada alumne amb el fi d’aconseguir la seva màxima autonomia personal i social.
  •      Formació laboral: Potenciar aquelles habilitats i actituds laborals necessàries per desenvolupar el seu futur laboral ( taller ocupacional, centre especial de treball y/o inserció a l’empresa ordinària)
  •      Formació bàsica: reforçar i potenciar aquells aprenentatges bàsics treballats durant l’etapa obligatòria, donant un sentit pràctic i funcional aplicable a la seva vida quotidiana.

A més a més, hi ha tot un seguit d’ activitats orientades a complementar la formació en cadascún d’aquests àmbits:

  •       Competicions esportives amb la fundació Maresme, Fundació Cruyff i l’Acell
  •       Venda de productes artesanals en dates senyalades: Nadal, Sant Jordi,……
  •       Sortides lúdiques ( viatge de final de curs) i sortides formatives a empreses ordinàries, centres especials de treball, visites a habitatges per discapacitats, ……
  •      Serveis a l’escola: dins aquest títol podem agrupar totes aquelles activitats que, d’una o altra forma, contribueixen i milloren el servei que des de l’escola es dona a tota la comunitat educativa. Dins aquests serveis destaquem:

–  Aquells que van dirigits a facilitar el funcionament general de l’escola: repartir circulars, material d’higiene, cafès, mantenir el servei de càtering,……

– Bricolatge: Manteniment i millora de les instal·lacions.

– Auxiliars: alguns/es alumnes d’aquesta etapa acompanyen  alumnes d’altres etapes a l’autobús, i ajuden als tutors d’infantil en diferents moments del dia (menjador, berenars)