Aquesta etapa atén alumnes amb edats compreses entre els 16 i els 18 anys, amb possibilitat de demanar una pròrroga d’ un o dos anys en casos excepcionals i comptant sempre amb el vist-i-plau d’inspecció.
Aquest curs 23-24 a l’etapa hi ha 9 tutories amb un total de 55 alumnes.
Els grups tutoria són:
Alumnes: Bárbara, Alba, Marina, Víctor, Raúl, Maria i Junior. Tutora: Helena Velaure Educador: Adriana Pons |
Alumnes: Juan, Augusto, Xavier, Alberto, Raúl i Hugo Tutora: Sara Ribas Mestra de Suport: Núria Martínez |
Alumnes: Ilyas, Alejandro, Marçal, Miguel A., Carla i Arnau Tutores: Maria Llorens i Noèlia LaraMestra de Suport: Marta Domínguez. |
Alumnes: Júlia, Martí, Maria, Marc i Alba Tutora: Eugènia MireteEducador: Oriol Beltran |
Alumnes: Héctor, Ilyas, Adolfo i Martí Tutora: Jordi Ballús Educadors: Irene Soto / Arnau Espejo |
Alumnes: Izan, Valentin, Ruben, Joel, Víctor, Théo i David Tutores: Anna Casaponsa / Cristina Castellví |
Alumnes: Ignasi, José M., Alexandra, Héctor, Marina Tutora: Roser Antonell Educador: Sílvia Pascual |
Alumnes: Marc, Oriol, Nerea, Buly, Eloi, Guillem Tutora: Ariadna Luis Educador: Ferran Punzón |
Alumnes: Amanda, Michel i Mariona Tutores: Montse Matamoros / Patricia Burgos Educadora: Neus Escudé |
Els Objectius que com etapa ens plantegem són:
- Desenvolupar i consolidar les habilitats físiques, cognitives, comunicatives i afectivo-socials que contribueixen a potenciar l’autonomia personal.
- Fomentar la participació en els contextos de la vida adulta: domèstica, laboral, ús dels serveis públics, comerç, oci i temps lliure entre altres.
- Consolidar aprenentatges adquirits en l’ensenyament bàsic obligatori, especialment en el referent a les habilitats comunicatives i numèriques, el raonament i la resolució de problemes de la vida quotidiana.
- Potenciar hàbits relacionats amb la salut i la seguretat personal, l’equilibri afectiu i la relació amb els demés en diferents entorns socials i laborals
Per acoseguir aquests objectius tenim estructurat el treball en diferents Àmbits :
- Desenvolupament personal: Identificar i treballar les habilitats de cada alumne amb el fi d’aconseguir la seva màxima autonomia personal i social.
- Formació laboral: Potenciar aquelles habilitats i actituds laborals necessàries per desenvolupar el seu futur laboral ( taller ocupacional, centre especial de treball y/o inserció a l’empresa ordinària)
- Formació bàsica: reforçar i potenciar aquells aprenentatges bàsics treballats durant l’etapa obligatòria, donant un sentit pràctic i funcional aplicable a la seva vida quotidiana.
A més a més, hi ha tot un seguit d’ activitats orientades a complementar la formació en cadascún d’aquests àmbits:
- Competicions esportives amb la fundació Maresme, Fundació Cruyff i l’Acell
- Venda de productes artesanals en dates senyalades: Nadal, Sant Jordi,……
- Sortides lúdiques ( viatge de final de curs) i sortides formatives a empreses ordinàries, centres especials de treball, visites a habitatges per discapacitats, ……
- Serveis a l’escola: dins aquest títol podem agrupar totes aquelles activitats que, d’una o altra forma, contribueixen i milloren el servei que des de l’escola es dona a tota la comunitat educativa. Dins aquests serveis destaquem:
– Aquells que van dirigits a facilitar el funcionament general de l’escola: repartir circulars, material d’higiene, cafès, mantenir el servei de càtering,……
– Bricolatge: Manteniment i millora de les instal·lacions.
– Auxiliars: alguns/es alumnes d’aquesta etapa acompanyen alumnes d’altres etapes a l’autobús, i ajuden als tutors d’infantil en diferents moments del dia (menjador, berenars)